Nowa Insignia z matrycowymi LED-ami
Większa liczba segmentów diod LED pozwoli płynniej oświetlać drogę bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego, a przy tym zapewni nowe funkcje: oświetlenie punktowe oraz doświetlanie zakrętów. Nowa generacja adaptacyjnych matrycowych reflektorów IntelliLux LED zadebiutuje w zbliżającym się roku w nowym Oplu Insignia.
Oświetlenie, jakie zadebiutuje w 2017 r. w drugiej generacji Insignii, stanowi zmodyfikowaną i bardziej zaawansowaną technologicznie wersję oświetlenia matrycowego, które zadebiutowało na rynku przed rokiem wraz z pojawieniem się najnowszej generacji Astry. Nowa technologia, która zapewniała lepszą widoczność po zmroku oraz szereg dodatkowych funkcji, zyskała szerokie uznanie i liczne wyróżnienia. Według inżynierów Opla następna generacja będzie jeszcze bardziej zaawansowana.
Główna różnica pomiędzy matrycowym oświetleniem Astry, a tym, który pojawi się w Insignii, sprowadza się zasadniczo do liczby segmentów diod. W Astrze mamy 16 segmentów diod LED — po 8 z każdej strony pojazdu — które automatycznie oraz nieustannie dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. Rozwój technologii oświetlenia diodowego, a dokładniej zmniejszające się rozmiary diod LED przy rosnącej mocy, sprawiły, że w nowej Insignii zmieściło się dwa razy więcej segmentów diodowych (32) niż w Astrze.
Dzięki temu reflektory Insignii, inspirowane studyjnym modelem Monza Concept, zapewniają bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopu światła. W rezultacie adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED generują więcej jaśniejszego światła.
Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory IntelliLux LED w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu.
Kolejną cechą poprawiającą widoczność w nowej Insignii jest funkcja oświetlenia punktowego, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów.
Co ważne, adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED są bardzo proste w obsłudze. Poza miastem reflektory automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, autostrada czy pokonywanie zakrętu lub łuku drogi.