Nowa Impreza
Zupełnie nowe zawieszenie, ulepszony silnik i nowatorskie rozwiązania kwestii dyferencjałów
<strong>Zupełnie nowe zawieszenie, ulepszony silnik i nowatorskie rozwiązania kwestii dyferencjałów</strong> - to wszystko oferować będzie kierowcom nowa wersja kultowej Subaru Imprezy WRX STi, która już za kilka miesięcy wejdzie na europejski rynek. Dzięki temu „cywilna rajdówka” ma być jeszcze szybsza, zwrotniejsza i pewniejsza na drodze. <br>
Najważniejsze udoskonalenia techniczne dotyczą dyferencjałów. Konstruktorzy Subaru zastosowali w nowej Imprezie system DCCD umożliwiający sterowanie centralnym dyferencjałem. Kierowca może własnoręcznie sterować rozkładem mocy pomiędzy obiema osiami. W zależności od potrzeb, kierowca będzie mógł przesunąć napęd na tył, lub przód auta. Przełącznik DCCD znajdować się będzie tuż obok dźwigni hamulca ręcznego. <br>
Zmianom uległ również dyferencjał przedni, który dzięki nowej konstrukcji będzie jeszcze szybciej reagował na utratę przyczepności przez jedno z kół. Jego zadaniem będzie przede wszystkim poprawienie właściwości jezdnych auta na śliskiej nawierzchni. <br>
Dzięki częściowo aluminiowemu zawieszeniu, nowa Impreza znacznie różnić się będzie od swojej poprzedniczki. Stabilizatory będą grubsze, zaś amortyzatory zaopatrzono w system, dzięki któremu jazda po wyboistej ulicy nie będzie sprawiać kierowcy żadnych problemów. Oprócz tego, rozstaw osi samochodu zwiększono o 10 mm. <br>
Atutem Imprezy był, jest i będzie silnik, dlatego inżynierowie koncernu długo pracowali nad jego ulepszeniem. „Cywilna” Impreza WRX STi 2005 otrzyma wyczynowy, aluminiowy silnik, w którym wymieniono niemal wszystko, począwszy od tłoków, a skończywszy na chłodzeniu. Dzięki temu jednostka napędowa nowego Subaru wyposażona będzie w moc 265 KM przy 6000 obr/min. Do setki rozpędzi się w 5,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosić będzie 244 km/h. Dla prawdziwych koneserów szybkiej jazdy firma Prodrive przygotowała wersję 305-konną. Przyspieszenie Imprezy nie przekroczy 4,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna wzrośnie do ponad 250 km/h.<br>
Kilka zmian zaszło również we wnętrzu auta. Zmniejszono kierownicę, poprawiono obicie foteli, a także zamontowano zupełnie nową dźwignię zmiany biegów. <br>
/mz/