Nowa Ibiza Cupra R: wersje z silnikami benzynowymi
SEAT zaprezentował dziś na salonie samochodowym w Genewie prototyp nowej Ibizy Cupra R. Po rozpoczęciu sprzedaży Ibiza Cupra R będzie dostępna w wersjach z silnikami benzynowymi oraz Diesla.
<strong>
SEAT zaprezentował dziś na salonie samochodowym w Genewie prototyp nowej Ibizy Cupra R. Po rozpoczęciu sprzedaży Ibiza Cupra R będzie dostępna w wersjach
z silnikami benzynowymi oraz Diesla.
</strong>
Wersje benzynowe będą napędzane silnikiem 20-zaworowym SEAT-a o pojemności 1.8 l z turbodoładowaniem, natomiast w wersjach wysokoprężnych zostaną zastosowane cieszące się uznaniem silniki 1.9 TDi: obie jednostki osiągają moc 150 KM.
Nowa Ibiza Cupra R jest trzecim pojazdem seryjnym, skonstruowanym przez SEAT Sport we współpracy z w Centrum Technicznym SEAT. Wśród innych przyciągających wzrok elementów, uwagę zwracają zderzaki nowej konstrukcji oraz radykalnie przebudowany przód pojazdu z kratownicą wlotu powietrza typu „plaster miodu” i projektorowymi lampami przeciwmgielnymi. Inne elementy stylizacji to chromowana owalna końcówka rury wydechowej, obręcze kół ze stopu lekkiego 7J x 17" o pięciu podwójnych ramionach oraz ekskluzywne koło kierownicy. Tradycyjnie, jak w pozostałych modelach Cupra, zastosowano profilowane przednie fotele typu sportowego z literą "R" wyszytą na oparciach.
Podobnie jak w innych modelach Ibizy, w nowej Ibizie Cupra R zastosowano koncepcję „zwinnego nadwozia” (Agile Chassis Concept) z elektrohydraulicznym wspomaganiem układu kierowniczego (DSR), uzyskując wyjątkową zwinność pojazdu. Efekt z całą pewnością sprawi radość prawdziwemu entuzjaście jazdy. Na system bezpieczeństwa składają się poduszki po stronie kierowcy i pasażera, poduszki boczne, ABS i TCS. System ESP będzie dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
Parę słów o przyszłości
20 lutego dr Andreas Schleef, Prezes SEAT-a, ogłosił, że firma wypracowała zysk w wysokości 202,96 mln Euro. Podczas tej samej konferencji prasowej poinformował również, że w zakładach Martorell będzie produkowany innowacyjny nowy model. Model ten daje początek nowej kategorii pojazdów pod nazwą MSV (Multi Sport Vehicle). Produkcja ma rozpocząć się w następnym roku i SEAT prognozuje, że jej roczny poziom przekroczy 60 tys. egzemplarzy.
Sportowy duch
Aby podkreślić wizerunek SEAT-a, jako marki o wysokich osiągach i sportowym duchu, stoisko wystawowe urządzono w stylu sportowym: cała jego konstrukcja przypomina trybunę główną z toru Circuit de Catalunya w Montmeló (Barcelona).
Uzupełnieniem nowej Ibizy Cupra R na salonie genewskim są inne modele SEAT-a o wyraźnie sportowym charakterze. Wśród nich należy wymienić wersję wyścigową SEAT-a Toledo, wyposażoną w silnik o mocy 260 KM, która ma zadebiutować w następnym miesiącu podczas Europejskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (European Touring Car Championship). SEAT będzie również ścigać się w drugiej edycji mistrzostw SEAT Leon Supercopa, która odbędzie się w Hiszpanii, zaś następna edycja Leon Supercopa odbędzie się w Wielkiej Brytanii.
Sportowe modele seryjne prezentowane przez SEAT-a w Genewie to Leon Cupra R, wyposażony w silnik o mocy 210 KM, Leon Top Sport z silnikiem 180 KM oraz Arosa z silnikiem o mocy 100 KM. Prezentowane są również sportowe wersje modeli Ibiza, Córdoba i Alhambra z silnikami Diesla: 150 KM Toledo 1.9 TDi oraz 130 KM 1.9 TDi.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company</strong>