Nowa Honda Jazz wyłącznie jako hybryda
Podczas rozpoczynających się dziś targów motoryzacyjnych w Tokio Honda zaprezentowała nową generację modelu Jazz. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany z hybrydowym układem napędowym. Co ciekawe, nowa generacja tego hatchbacka z segmentu B będzie dostępna na europejskim rynku wyłącznie jako hybryda.
Nowa generacja Hondy Jazz będzie w związku z tym pierwszym modelem w europejskiej ofercie, który będzie nosił oznaczenie „e: HEV”. To pierwszy przykład użycia przez Hondę emblematu z serii „e:Technology”, którym będą oznaczane w przyszłości wszystkie modele Hondy wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.
Honda nie zdradziła niestety żadnych szczegółów technicznych swojego nowego układu hybrydowego, który został zaprojektowany specjalnie dla nowego Jazza. Jednak, jak zapewniają Japończycy, ma stanowić „wyjątkową kombinację dobrych osiągów i imponującej oszczędności paliwa”.
Kolejną nowością w gamie nowej generacji Jazza będzie nowy wariant – Crosstar, który będzie połączeniem małego auta z miejskim crossoverem. W porównaniu do pozostałych wersji małej Hondy dysponuje ona wyższym prześwitem, unikalną konstrukcją przedniej osłony chłodnicy, wodoodporną tapicerką siedzeń i zintegrowanymi relingami dachowymi.
Pod względem stylistycznym nowy Jazz jest ewolucją znanej już jednobryłowej sylwetki. Słupek A jest o połowę węższy, co poszerza zakres widoczności do przodu. Zwężenie słupka A było możliwe dzięki poprawionej sztywności skrętnej i zastosowaniu nowych technologii strukturalnych, które kierują naprężenia podczas zderzenia w stronę przedniego reflektora i słupków drzwi. W tylnej części nadwozia mamy poziomy układ świateł i dyskretny spojler dachowy, który nawiązuje do stylizacji przedniej części nadwozia.
Wnętrze nowego Jazza zostało wyraźnie odświeżone, ma bardziej przejrzystą deskę rozdzielczą. Szeroki podłokietnik konsoli środkowej jest zwykle elementem wyposażenia wnętrz samochodów wyższych segmentów. Podobnie jak w poprzedniej generacji modelu Jazz będzie wyróżniał się także przestronną kabiną. Kluczem do tego było umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu nowa Honda Jazz zachowuje funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej. Do tego fotele mają szersze siedziska i zoptymalizowane podparcia, które mają zapewnić większy komfort zwłaszcza podczas długich podróży.
Intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy z hotspotem Wi-Fi ma zapewnić pasażerom stały kontakt ze światem. Nowy ekran dotykowy LED wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. System multimedialny zapewnia bezprzewodową integrację smartfona przy użyciu Apple Car Play lub Android Auto.
Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji w Europie rozpocznie się w połowie przyszłego roku. Dodajmy, że do 2022 r. wszystkie oferowane w Europie modele tej marki będą wyposażone w napędy zelektryfikowane.