Nowa Honda Civic Type R - oto i ona!
Nowa Honda Civic Type R ma być zgodnie z zapowiedziami najszybszą wersją sportową tego modelu, jaka dotychczas opuściła fabrykę japońskiego producenta. Z nieoficjalnych źródeł płyną również informacje, że nadworny tuner Hondy - Mugen - już przygotowuje dodatkowe pakiety poprawiające nowy model Type R.
Nie jest tajemnicą, że model Type R już teraz jest kultowym na wielu rynkach w Europie, szczególnie na tym w Wielkiej Brytanii - tam szczególnie lubią hot hatche z wysokoobrotowymi silnikami wolnossącymi oraz agresywną stylistyką. Niestety skończyła się era szlifierek. Nadchodzi downsizing oraz wszędobylskie turbosprężarki.
Na szczęście, przynajmniej pojemność pozostanie bez zmian. Zamiast dotychczasowej, 2,0-litrowej jednostki wolnossącej, nowa Honda Civic Type R dorobiła się 2,0-litrowego silnika turbo zaprojektowanego zgodnie z wymogami regulacji norm zanieczyszczeń Euro V.
W przypadku Hondy, zastosowanie silnika turbo nie będzie wiązało się z wieloma wyrzeczeniami. Ba! Możemy spodziewać się większego momentu obrotowego w niższym zakresie obrotów, choć martwi nas efekt turbodziury - miejmy nadzieję, że będzie niezauważalny. Silnik zostanie również wyposażony w funkcję Stop/Start, dzięki czemu oszczędzimy trochę paliwa w przerwach między wyścigami spod świateł.
Nowa jednostka będzie dysponowała mocą rzędu 210 KM, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 KM/h zajmie zaledwie 6,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna zbliży się do poziomu 240 km/h.
Od zawsze model Civic Type R był propozycją dla osób, które oczekują nietypowych wrażeń. Nie uświadczymy tu komfortu, zamiast tego dostaniemy twarde zawieszenie i ponadprzeciętne osiągi. Auto będzie dostępne jedynie w wersji pięciodrzwiowej w cenie zaczynającej się od 23,000 funtów. W salonach nowy Type R pojawi się na początku 2013 roku.