Nowa Honda Accord Sedan i Coupe - detale i zdjęcia
Honda wreszcie zaprezentowała pierwsze oficjalne zdjęcia produkcyjnej wersji nowego Accorda dziewiątej generacji na rynek w Stanach Zjednoczonych. Czy wersja europejska będzie taka sama? Tego nie wiadomo, ale wiemy za to, że auto powstanie początkowo w dwóch wersjach - czterodrzwiowej sedan oraz dwudrzwiowej coupe. Czy i kiedy na rynku pojawi się wariant kombi? Jak dotąd Honda nie podała konkretnych informacji.
Oprócz kombi, wiele osób wygląda również innych wersji nadwozia, na przykład pięciodrzwiowego hatchbacka lub przerośniętego coupe. Swoją drogą wygląd zaprezentowanej wersji dwudrzwiowej nie powinien nikogo zdziwić - wersja koncepcyjna została pokazana jeszcze w tym roku, na Salonie Samochodowym w Detroit w styczniu tego roku.
Rzecz jasna wersja produkcyjna nie posiada kilku ciekawych elementów, jest o wiele spokojniejsza i stonowana, ale ogólna linia nadwozia została zachowana. Poza tym zarówno nowa Honda Accord Coupe jak i Sedan to tak naprawdę poważna ewolucja ósmej generacji modelu, nie rewolucja czy całkowita i zaskakująca zmiana.
"Ten samochód to najlepiej wyrzeźbiona i najbardziej dynamiczna Honda Accord w historii." - powiedział Vicki Poponi, zastępca wiceprezesa ds. planowania produktu w amerykańskim oddziale Hondy. "Podążając starą tradycją Hondy, czyli 'maksimum człowieka, minimum maszyny', wygląd zewnętrzny skupia się również wewnątrz na potrzebach ludzi w środku." - dodał.
Niestety producent nie pochwalił się zdjęciami wnętrza pojazdu, więc nie jesteśmy w stanie zweryfikować tych rewelacji. Wiemy jednak, że producent obiecywał niedawno wiele nowinek w nowej Hondzie Accord - system ostrzegania przed kolizjami, system utrzymywania pasa ruchu, wykrywanie martwego punktu oraz kamerę wsteczną w wyposażeniu standardowym.
Honda obiecywała również nowe, lub przynajmniej poprawione jednostki napędowe. Jak donosi serwis Carscoop, na rynku pojawi się hybryda bazująca na 2,0-litrowym, czterocylindrowym silniku benzynowym z elektryczną skrzynią E-CVT oraz silniku elektrycznym o mocy 120 kW (ok. 160 KM). W trybie elektrycznym samochód jest w stanie przejechać około 22 KM z prędkością do 100 km/h.
Pozostałe dwie jednostki napędowe nowej Hondy Accord to 2,4-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy ponad 181 KM, oraz topowy, 3,5-litrowy silnik V6 i-VTEC o większej mocy niż dotychczas. Niestety producent nie chwali się szczegółowymi parametrami, ale zapewne wkrótce się to zmieni. Nowa Honda Accord zapewne będzie chciała konkurować z takimi autami jak Ford Fusion, Toyota Camry czy Volkswagen Passat. Nie wiadomo jeszcze, czy Honda Accord w wersji na rynek amerykański będzie oferowana w tej samej formie w Europie.