Nowa generacja Toyoty Camry
Wprawdzie nie znajdziemy go w ofercie w naszym kraju, ale ponieważ mamy do czynienia z jednym z najpopularniejszych sedanów na świecie, który, według różnych pogłosek, może za jakiś czas zastąpić Avensisa, wśród nowości wystawy w Detroit nie mogliśmy pominąć również ósmej generacji Toyoty Camry.
Ósma generacja Toyoty Camry została zbudowana na nowej platformie GA-K z rodziny TNGA, na której powstały już takie obecne na rynku modele jak czwarta generacja Priusa czy też C-HR. W porównaniu do poprzednika nowa Camry ma większy o 5 cm rozstaw osi i mierzy długość 4859 mm. O 2,5 cm niżej poprowadzona została linia dachu, zaś maska silnika umiejscowiona jest 4 cm niżej. Nieznaczna zmiana zewnętrznych gabarytów wpłynęła na obniżenie środka ciężkości.
Zmiany stylistyczne, jak je określają sami Japończycy, mają spowodować, że auto będzie prezentować się dużo bardziej agresywnie i sportowo, przełamując tym samym opinię auta rodzinnego o bardziej statecznym charakterze.
Poza zmienioną stylistyką nowa Camry może pochwalić się również nowymi jednostkami napędowymi i nową generacją układu napędowego. Oferta silnikowa na rynku amerykańskim obejmować będzie 3,5-litrowy silnik V6 z wtryskiem paliwa D-S4 oraz 2,5-litrowy silnik benzynowy nowej generacji, który może być sparowany z automatyczną 8-stopniową przekładnią Direct-Shift lub wchodzić w skład nowego napędu hybrydowego THS II. Japońska marka nie zdradziła jednak jeszcze żadnych detali, dotyczących parametrów czy osiągów nowych wersji silnikowych.
Jak zapewnia Toyota, 4-cylindrowy silnik 2.5 o odważnie brzmiącej nazwie Dynamic Force Engine, zbudowany w architekturze TNGA, łączy większą wydajność (na poziomie 40 procent) i lepsze osiągi z niższym zużyciem paliwa i emisją spalin. Jednostka wykorzystuje najnowszy układ zmiennych faz rozrządu Variable Valve-Timing-intelligent Electric (VVT-iE). Współpracująca z nim skrzynia biegów Direct Shift-8AT także została opracowana zgodnie z koncepcją TNGA. Zmiana przełożeń odbywa się szybciej i bardziej precyzyjnie przy ograniczeniu strat energii.
A jeśli mowa o wersji hybrydowej nowej Camry, to wszystkie podzespoły zmodyfikowanego układu napędowego są mniejsze i jednocześnie bardziej wydajne. Zestaw baterii został zmniejszony na przykład w takim stopniu, że można było go przenieść z bagażnika pod tylną kanapę. To z jednej strony pozwoliło uzyskać większą przestrzeń bagażową, z drugiej zaś również przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości. Nowa bezstopniowa przekładnia planetarna CVT oferuje sekwencyjną zmianę biegów w trybie Sport.
Na wyposażeniu nowego Camry znalazł się m.in. pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense P, na który składają się aktywny tempomat, działający w pełnym zakresie prędkości, funkcja zapobiegania zderzeniom z samochodami i pieszymi, asystent utrzymania pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Najważniejsze podczas jazdy informacje wyświetlane są na przedniej szybie na 10-calowym kolorowym wyświetlaczu, 7-calowym wyświetlaczu pomiędzy zegarami oraz 8-calowym ekranie dotykowym na konsoli centralnej.