Nowa broń Citroëna Sport - C2 Super 1600
C2 Citroën Sport, którego światowa premiera jako samochodu koncepcyjnego miała miejsce w tym roku w Genewie, nie będzie już tylko prototypem. Na Międzynarodowym Salonu we Frankfurcie pojawi się C2 Super 1600, jako samochód, który ma utrwalić zaangażowanie Citroëna Sport w sport samochodowy.
<p class="maintext"><strong>C2 Citroën Sport, którego światowa premiera jako samochodu koncepcyjnego miała miejsce w tym roku w Genewie, nie będzie już tylko prototypem. Na Międzynarodowym Salonu we Frankfurcie pojawi się C2 Super 1600, jako samochód, który ma utrwalić zaangażowanie Citroëna Sport w sport samochodowy.</strong>
C2 Super 1600 został stworzony i udoskonalony, aby wkroczyć na rajdowe trasy i w ten sposób kontynuować tradycje Saxo Super 1600, otoczonego aureolą licznych zwycięstw i tytułów wywalczonych w wielu mistrzostwach krajowych. Poprzednik C2 Super 1600 był dwukrotnie koronowany w Rajdowych Mistrzostwach Świata Juniorów (Junior WRC) - w 2001 r. prowadzony przez Sébastien’a LOEBA i w 2002 r. prowadzony przez Daniego SOLĘ.
<strong>Homologacja 1 marca 2004 r.</strong>
Datą przewidzianą na homologację C2 Super 1600 jest 1 marca 2004 r. Prawdziwy samochód rajdowy, o najnowszej koncepcji platformy podwoziowej, będzie groźną bronią CITROËNA i prywatnych uczestników rywalizacji o nowe tytuły w mistrzostwach krajowych i międzynarodowych.
<strong>Estetyka, dynamika i osiągi</strong>
Styl C2 Super 1600 wywołuje bardzo silne wrażenia i wyraża cechy samochodu: dynamikę i osiągi. Obserwacja zewnętrznego stylu C2 Super 1600 wywołuje natychmiastowy efekt u wszystkich pasjonatów sportu samochodowego. Jest to wrażenie ślizgania się, przyspieszania, hamowania i pełnej kontroli nad wyważonym samochodem. Poprzez swoje proporcje, rozstaw osi, bardzo szeroki rozstaw kół i wygląd z przodu C2 Super 1600 sprawia wrażenie zwartego. Jego duże wloty powietrza, wypukła maska, nurkująca sylwetka oraz wyraźnie zaznaczone i głębokie wnęki kół sugerują duże możliwości dynamiczne. Połączenie tych dwóch cech, zwartości i dynamiki, sprawia, że C2 Super 1600 jest kwintesencją siły, energii i przyjemności.
<strong>Wprowadzenie do sprzedaży</strong>
Zestaw C2 Super 1600, dostępny w magazynie części Citroën Sport począwszy od 1 marca 2004 r., zawierać będzie wszystkie części do wyposażenia rajdowego i części seryjne w takiej konfiguracji, aby zaproponować samochód gotowy do rajdów, w wersji „Asfalt” i/lub „Szuter”. Cena zestawu C2 Super 1600 w wersji „Asfalt” i/lub „Szuter” będzie zgodna z uregulowaniami obowiązującymi w momencie komercjalizacji samochodu, czyli 1 marca 2004 r.
<strong>Charakterystyki Techniczne samochodu C2 SUPER 1600 – napęd na jedną oś (nawierzchnia szutrowa i asfaltowa)</strong>
<strong>Silnik</strong>
Zmodyfikowany silnik seryjny TU5JP4Pojemność skokowa (cm³): 1587Średnica cylindra/skok (mm): 78,5 x 82 Moc maksymalna (KM – obr./min): 225 / 8500Maksymalny moment obrotowy (mkg – obr./min): 20.5 / 7000Maksymalna prędkość obrotowa (obr./min): 9000Moc na litr (KM/l): 141 KM/l
<strong>Rozrząd</strong>
2 górne wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym Popychacz mechaniczny o profilu dostosowanym do krzywek
<strong>Zasilanie</strong>
Wtrysk wielopunktowy Magneti-MarelliTypu MF4M z jednogardzielową przepustnicą powietrza o średnicy 60 mm
<strong>Napęd</strong>
Napęd przedni.
Wzmocnione półośki.
<strong>Sprzęgło</strong>
Włączane mechanicznie.
Jednotarczowe, kompozyt ceramiczno-metalowy (średnica: 184 mm)
<strong>Skrzynia biegów</strong>
6-ścio biegowa, sterowana sekwencyjnie.
Mechanizm różnicowy samoblokujący firmy ZF
<strong>Układ hamulcowy</strong>
Hamulce przednie: tarcze wentylowane
szuter 300 x 28 mm
asfalt 355 x 28 mm
Zacisk 4-tłoczkowy.
Hamulce tylne: tarcze 290 x 8 mm.
Zacisk 2-tłoczkowy.
Regulacja rozdziału siły hamowania między przednią a tylną osią.
Hamulec ręczny sterowany hydraulicznie
<strong>Zawieszenie</strong>
Przednie: typu pseudo-McPherson (poprzeczny trójkątny wahacz, stabilizator poprzeczny).
Geometria zawieszenia całkowicie regulowanaTylne: wahacze wleczone ze sprężynami śrubowymi.
Amortyzatory (przednie i tylne) z zewnętrzną regulacją charakterystyki
<strong>Układ kierowniczy</strong>
Bezpośredni.
Wspomaganie hydrauliczne
<strong>Koła</strong>
Felgi: Szuter 6 x 15
Asfalt 7 x 17
Opony Michelin:
Szuter 16/65/15
Asfalt 17/63/17
<strong>Waga</strong>
1000 kg
Rozkład przód/tył: 60/40 %
<strong>Struktura/karoseria</strong>
Nadwozie łukowate i wzmocnione.
Zderzak przedni i tylny z włókna szklanego.
Spoiler.
Aluminiowa osłona pod silnikiem
<strong>Wymiary</strong>
Długość: 3660 mm
Szerokość: 1795 mm
Rozstaw osi: 2326 mm
Rozstaw kół przednich: 1633 mm
Rozstaw kół tylnych: 1568 mm
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>