Nowa Astra oficjalnie zaprezentowana! Lżejsza i ładniejsza?
Doczekaliśmy się! Po wielu tygodniach zapowiedzi i nieśmiałych przecieków, Opel oficjalnie zaprezentował Astrę nowej generacji. Nowy wygląd i poważna kuracja odchudzająca, to najważniejsze cechy popularnego przedstawiciela segmentu C. Sprawdźmy, co jeszcze się zmieniło.
Zacznijmy od wyglądu, choć tutaj skupimy się na najważniejszych cechach. Co prawda przednia część nie przeszła rewolucji, za to z tyłu trudno na pierwszy rzut oka poznać, że to nowa Astra. Co ciekawe, pierwsze skojarzenia kierują się w stronę... Alfy Romeo, a to chyba największy komplement w kierunku niemieckiego auta. Z przodu również mamy nowe światła, a w wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy tu nowe rozwiązanie o nazwie IntelliLUX. Również wnętrze oferuje zupełnie inne podejście stylistyczne. Mamy nowoczesne, łagodne linie, dyskretną elegancję i kilka wstawek w tworzywa sztucznego. Na deser zostają chromowane wstawki i akcenty.
Wygląd wyglądem, ale to, na co czekali wszyscy zwolennicy tego modelu jest niewidoczne. Bo tego nie widać, tylko czuć! A chodzi oczywiście o masę, która jest bolączką praktycznie wszystkich modeli marki Opel. Nowa Astra bardzo mocno zeszczuplała, gdyż waga zmniejszyła się w porównaniu do poprzedniej wersji od 120 do nawet 200 kilogramów, w zależności od wersji. Skorupa auta jest o 20% lżejsza, choć największe zmiany zaszły w strukturze płyty podłogowej. Zastosowano nowe lżejsze wzmocnienia oraz lepszej jakości materiały które są sztywniejsze przy zachowaniu niskiej wagi.
W porównaniu do poprzednika mniejsze są również wymiary, choć nie ucierpiała na tym przestrzeń we wnętrzu. Ba! Producent twierdzi, że jest teraz o 35 mm więcej miejsca na nogi, mimo iż nowa Astra mierzy 4,37 m długości, czyli aż o 5 cm mniej, niż w generacji J. Auto ma również o 2 cm krótszy rozstaw osi, jest również o 2,6 cm niższe. A co znajdziemy pod maską? Na początku podstawową jednostką wysokoprężną będzie silnik 1.6 CDTI o mocy 95 KM, w ofercie jednostek benzynowych znajdziemy silnik trzycylindrowy 1.0 ECOTEC o mocy 105 KM. Na uwagę zasługuje również nowy silnik 1.4 ECOTEC o mocy 145 KM z momentem obrotowym 250 Nm.
A jak Wam podoba się nowa Astra?