Nowa Ampera z szybkim ładowaniem
Po zaledwie 30 minutach ładowania Opel Ampera-e będzie w stanie pokonać dystans nawet 150 kilometrów. Do szybkości tankowania benzyny czy oleju napędowego wciąż trochę brakuje, ale widać, że producenci robią coraz większy postęp w tych aspektach, które jeszcze niedawno uznawano jako największe i dyskredytujące wady pojazdów elektrycznych.
30-minutowe ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 50 kW pozwala na kontynuowanie podróży przez dalsze 150 kilometrów. Jest to średnia wartość oparta na wynikach testów NEDC. Podane wartości dotyczą akumulatora litowo-jonowego nowej generacji, jaki znalazł się w nowym elektrycznym Oplu.
Oprócz szybkiej ładowarki stałoprądowej do uzupełnienia zapasu energii w bateriach Ampery-e o pojemności 60 kWh można użyć także opcjonalnej domowej stacji ładowania, montowanej na ścianie budynku. Według niemieckich przepisów taka ładowarka podłączona do domowej instalacji elektrycznej może mieć moc 4,6 kW. Elektrycznego Opla będzie można także ładować prądem przemiennym na publicznych stacjach ładowania w całej Europie. Z takich stacji mogą korzystać samochody wyposażone w pokładową ładowarkę jednofazową o mocy 3,6 lub 7,2 kW. Jednak przy zasięgu przekraczającym 500 kilometrów właściciel być może nigdy nie będzie musiał ładować akumulatora od 0 do 100 procent, gdyż średni dzienny przebieg samochodu osobowego wynosi 60 kilometrów.
Wśród licznych opcji ładowania Ampery‑e firma Opel przewidziała także możliwość pobierania energii ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego z mocą 2,3 kW. Dzięki temu każdy posiadacz takiego samochodu będzie mógł wygodnie go naładować np. po powrocie do domu z pracy.
Przypomnijmy, że Opel Ampera-e napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, co pozwala na dynamiczne przyspieszanie. Od 0 do 50 km/h ten kompaktowy model przyspiesza w zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki ulokowaniu akumulatora w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem klasy kompaktowej.
Nowy elektryczny model pojawi się na europejskich drogach wiosną przyszłego roku. Przygotowując się do tego wydarzenia Opel w swojej centrali w Rüsselsheim zamontował szybką ładowarkę stałoprądową o mocy 50 kW oraz ładowarkę do przyspieszonego ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW.