Nowa Alfa Romeo Giulietta już w polskich salonach
Na 65. Salonie Samochodowym we Frankfurcie zadebiutowała "nowa" Alfa Romeo Giulietta. Niestety nie jest to nowa generacja, a na dobrą sprawę delikatna kuracja odświeżająca, choć producent usilnie stawia na swoim. Tak czy siak sprawdźmy, co się zmieniło i ile trzeba za to zapłacić.
Zacznijmy od cen, gdyż te zdaniem producenta są o wiele niższe. Podstawowa wersja modelu Alfa Romeo Giulietta w wersji wyposażenia Impression z silnikiem 1,4-litra o mocy 105 KM kosztuje 67 900 złotych. Jeśli pod maską wolimy terkot jednostki wysokoprężnej, musimy przygotować się na wydatek rzędu 84 900 złotych. W zamian za to dostaniemy silnik 1,6-litra JTD o mocy 105 KM oraz wyposażenie Progression. Na szczycie oferty znajdziemy wariant wyposażenia Quadrifoglio Verde z silnikiem 1750 TBi o mocy 235 KM ze skrzynią TCT. Za taką przyjemność trzeba zapłacić 117 400 złotych.
Jeśli chodzi o zmiany, na uwagę zasługuje przede wszystkim nowy silnik 2.0 JTDm-2 o mocy 150 KM i momencie obrotowym 380 Nm. Jeśli chodzi o wyposażenie, producent postanowił wyposażyć swój model w nowy system infotainment Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym lub nawigacją i dotykowym ekranem 6,5-calowym. Nie można również zapominać o zmianach wizualnych, choć nie są one żadną rewolucją.
Po pierwsze mamy nową atrapę chłodnicy, chromowane oprawy lamp przeciwmgielnych i nowe felgi o średnicy 16-, 17- oraz 18 cali. W ofercie znajdziemy też nowe kolory nadwozia: Moonlight Pearl (perłowa biel), Anodizzato Blue (niebieski) i Bronze (brązowy). We wnętrzu pojawiły się między innymi pogłębione fotele z nowym wykończeniem, nowa kierownica i nowe akcenty wystroju tablicy przyrządów, boczków i klamek drzwiowych. Nowa Alfa Romeo Giulietta jest już dostępna w polskich salonach.