Novitec wzmacnia Alfę Romeo 8C Spider
Bez dwóch zdań - Alfa Romeo 8C jest jednym z najwspanialszych aut sportowych na świecie. Poddanie jej modyfikacjom tuningowym wymaga więc zarówno doświadczenia, jak i wyczucia stylu. Obu tych cech nie zabrakło specjalistom z Noviteca.
Włoski tuner wziął na warsztat otwartą wersję supersportowej Alfy, oznaczoną przydomkiem Spider. A jako, że jej wygląd uważany jest za istne dzieło sztuki motoryzacyjnej, Novitec zdecydował się nie fundować nadwoziu aerodynamicznego body-kitu. Bo po co poprawiać to, co jest doskonałe?
Zamiast body-kitu nadwozia, w zestawie tuningowym znalazły się nowe felgi, na które nałożono sportowe opony Pirelli o rozmiarze 255/30 ZR21 z przodu i 315/25 ZR22 z tyłu. Modernizacje wnętrza również ograniczono do minimum – na życzenie klienta, Novitec może ozdobić kabinę nowymi materiałami wykończeniowymi wykorzystującymi skórę i alcantarę.
Minimalne zmiany karoserii i wnętrza poszły w parze z istotnymi przeróbkami jednostki napędowej. Instalując potężną sprężarkę, włoscy konstruktorzy „wycisnęli” z 4,7-litrowego silnika V8 dodatkowe 150 koni mechanicznych oraz 220 niutonometrów. Ten niebagatelny wzrost parametrów pozwolił na osiągnięcie 600 KM mocy i 590 Nm momentu obrotowego.
Montaż nowej sprężarki umożliwił tym samym uzyskanie lepszych osiągów. Podczas, gdy fabryczny 8C Spider pokonuje barierę 100 km/h po 4,5 sekundy, a przestaje przyspieszać przy 292 km/h, stuningowana wersja jest w stanie osiągnąć pierwszą „setkę” po 3,9 sekundy od startu i rozpędzić się do 305 km/h.
Modyfikacje silnikowe połączono ze sportowym wydechem wykonanym ze stali nierdzewnej oraz zmienionym zawieszeniem.