Nissan X-Trail z mocniejszym dieslem
Już niebawem w ofercie Nissana X-Trail obok 1,6-litrowej jednostki wysokoprężnej o mocy 130 KM pojawi się dwulitrowy diesel, generujący 177 KM maksymalnej mocy.
Tak jak i w przypadku słabszej odmiany wysokoprężnej w nowym wariancie silnikowym będzie możliwość zamówienia X-Traila z manualną, 6-biegową przekładnią oraz bezstopniową automatyczną skrzynią biegów Xtronic. W pierwszym przypadku Nissan X-Trail będzie dostępny wyłącznie z napędem 4x4, zaś w drugim również z napędem na przednią oś. Samochód z nowym silnikiem jest dostępny w wersji 5- lub 7‑miejscowej.
177 koni mechanicznych oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego to spory przyrost obu tych parametrów w stosunku do wersji 1,6-litrowej, która ma odpowiednio 130 KM i 320 Nm. Niestety nie znamy jeszcze osiągów wersji 2.0 dCi. Wiemy jedynie, że wersja 2.0 dCi 4WD z manualną przekładnią będzie spalać średnio 5,6 l/100 km, czyli tyle samo co odmiana z napędem na przód i automatyczną skrzynią biegów. Wariant z automatem i 4WD będzie miał średnie zużycie na poziomie sześciu litrów na każde 100 km.
Napęd All-Mode 4x4-i pozwoli wykorzystać osiągi 2‑litrowego diesla do holowania ciężkiej przyczepy. Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 2000 kg w przypadku Nissana X‑Trail z manualną skrzynią biegów oraz 1650 kg dla wersji z przekładnią bezstopniową Xtronic.