Nissan wyprzedził Toyotę na rynku europejskim
Nissan wyprzedził Toyotę, która od wielu lat była niekwestionowanym liderem europejskiego rynku wśród azjatyckich marek. Największy wkład w sukces francusko-japońskiego koncernu ma rosnąca sprzedaż drugiej generacji modelu Qashqai.
Z roku na rok Toyota prześciga się z koncernem General Motors na szczycie wyników sprzedaży samochodów. Japończycy mogą się pochwalić mianem największego koncernu motoryzacyjnego na świecie, a pomimo tego w ostatnim czasie Toyota traci na starym kontynencie.
Okazało się, że Nissan, który niemal dekadę temu przeżywał bardzo poważne problemy finansowe, przegonił Toyotę w wynikach sprzedażowych. W pierwszej połowie tego roku Nissan sprzedał w Europie dokładnie 384 726 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,3% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Największy wzrost marka odnotowała na rynku brytyjskim (+34%), świetnie także poradziła sobie w Hiszpanii (+18%) oraz w Niemczech, gdzie udało się wypracować o 11% lepsze wyniki sprzedaży.
Według danych Jato Dynamics w okresie od stycznia do maja, w Europie sprzedano 101 579 egzemplarzy nowego modelu Qashqai. Łącznie oznacza to już, że mały SUV/crossover stanowi blisko 30% całej sprzedaży Nissanów na starym kontynencie.
Japończycy muszą jednak bardzo ciężko pracować żeby dogonić lidera rynku, którym jest Volkswagen. W pierwszej połowie roku Niemcy dostarczyli 901 452 samochody, co stanowi wzrost aż o 9% w stosunku do tego samego okresu w 2014 roku.