Nissan Poland otrzymał certyfikat jakości ISO 9001:2000
Firma Nissan Poland Ltd., Sp. z o.o. otrzymała certyfikat jakości potwierdzający wdrożenie procedur ISO 9001:2000 w zakresie importu, dystrybucji samochodów i części zamiennych oraz nadzoru nad siecią autoryzowanych dealerów Nissan Poland.
<p class="maintext"><strong>Firma Nissan Poland Ltd., Sp. z o.o. otrzymała certyfikat jakości potwierdzający wdrożenie procedur ISO 9001:2000 w zakresie importu, dystrybucji samochodów i części zamiennych oraz nadzoru nad siecią autoryzowanych dealerów Nissan Poland.</strong>
<strong>Otrzymanie certyfikatu potwierdza, że Nissan jest instytucją wiarygodną i sprawnie zarządzaną.</strong>
Nissan Poland dąży do maksymalizacji poziomu sprzedaży samochodów, stałego podnoszenia poziomu satysfakcji klienta oraz wzrostu zysku realizowanego na polskim rynku we współpracy z autoryzowanymi dealerami sieci Nissan. Aby zrealizować wymienione cele Nissan Poland pracuje zgodnie ze standardami Nissana stosowanymi na całym świecie, dopasowanymi do polskich realiów. Zatrudniony w Nissan Poland oraz w sieci dealerskiej Nissana personel jest kompetentny i wywiązuje się z powierzonych mu zadań, dzięki zastosowaniu rozbudowanego systemu szkoleń oraz weryfikacji ich efektów.
W ramach podnoszenia standardów obsługi klienta już w marcu 2002 roku Zarząd Nissan Poland zadecydował o wprowadzeniu w firmie systemu zarządzania jakością. Podjęto starania o uzyskanie certyfikatu jakości ISO 9001:2000. Działania, jakie zostały podjęte w Nissan Poland dla prawidłowego wdrożenia systemu zarządzania jakością obejmowały identyfikację procesów, określenie ich zależności i kolejności a także kryteriów i metod oceny, które zapewnia skuteczne prowadzenie i nadzorowanie procesów. Precyzyjnie określono odpowiedzialność i zakres obowiązków pracowników Nissan Poland. Tym samym w firmie został uruchomiony proces ciągłego doskonalenia.
Kontrola przeprowadzona w lipcu 2003 roku przez jednostkę certyfikującą Dekra potwierdziła, że Nissan Poland spełnia wymagania normy ISO 9001:2000 i może otrzymać certyfikat jakości. ISO 9001:2000 jest częścią programu podnoszenia standardów obsługi klientów przy sprzedaży samochodów oraz w zakresie działań po sprzedaży. Norma ta oznacza zastosowanie jednej metodologii poprawy jakości wewnątrz Nissan Poland, jak i w sieci dealerskiej poprzez badanie obsługi klienta, procesów zachodzących w sieci przy wykorzystaniu tzw. Pętli Deminga (Zaplanuj-Wykonaj-Sprawdź-Popraw). Kolejnym etapem podnoszenia standardów w Nissanie jest wdrożenie systemu do całej sieci dealerskiej Nissana w Polsce. Proces ten już się rozpoczął.
Nissan Poland działa na polskim rynku jako wyłączny dystrybutor samochodów, części zamiennych i akcesoriów marki Nissan. Sieć dystrybucyjna Nissan Poland składa się z 48 dealerów. W punktach dealerskich jest zatrudnionych łącznie ponad 700 osób.
<strong>Źródło: Nissan Poland Ltd. Sp. z o.o.</strong>