Nissan - Podsumowanie 2002 roku
Według wyników SAMAR z roku 2002 sprzedaż Nissana na polskim rynku wzrosła o 2,55%, mimo że reprezentant Nissana w największym segmencie rynku, Nowa Micra, pojawi się dopiero wiosną 2003.
<strong>
Według wyników SAMAR z roku 2002 sprzedaż Nissana na polskim rynku wzrosła o 2,55%, mimo że reprezentant Nissana w największym segmencie rynku, Nowa Micra, pojawi się dopiero wiosną 2003.
</strong>
Sprzedano łącznie 7 404 samochody, co oznacza 2,25% udział w rynku. Dużą popularnością cieszył się model Nissan Almera (segment C). Sprzedaż roczna wyniosła 4 096, co oznacza wzrost o 4,76% w stosunku do roku 2001. Wśród samochodów segmentu D Nissan Primera odnotował wzrost o 2,07 % w porównaniu z rokiem 2001.
Największą popularnością wśród klientów cieszył się Nissan Almera Hatchback z silnikiem 1.5 o mocy 98 KM.
Coraz więcej zwolenników zyskuje Almera Tino (segment Mini MPV). W roku 2002 sprzedano 353 sztuki, co oznacza wzrost o 165% w porównaniu do roku 2001.
Kolejny rok z rzędu, po sukcesie z 2001 roku (100% wzrost sprzedaży), uznaniem cieszy się Nissan Terrano. Odnotował on wzrost o 14,29%, co daje mu 3 miejsce w segmencie aut terenowych. Od kwietnia 2002 roku na rynku znalazł się Nissan X-TRAIL. Do końca grudnia 2002 roku sprzedano 176 sztuk co oznacza udział w segmencie na poziomie 3,72%. W roku 2002 do klientów trafiło 131 samochodów Pickup, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2001 o 33,67%. Warto zaznaczyć, że Nissan Pickup jest liderem rynku samochodów w tej wersji nadwozia.
<strong>Źródło: Nissan Poland</strong>