Nissan planuje ożywić zapomnianego Datsuna?
Zaledwie wczoraj pisaliśmy o planach BMW dotyczących wskrzeszenia marki Triumph, a już dziś Nissan poinformował, że planuje wskrzesić dawno już zapomnianą markę Datsun. Niestety bardzo wiele wskazuje na to, że auta tej marki pojawią się tylko na niektórych rynkach.
Minęły już prawie dwie dekady odkąd Nissan porzucił markę Datsun. Zrobił to po to, aby wzmocnić swoją własną markę. Na pierwszy rzut oka było to trochę barbarzyńskie zachowanie, ale niestety takie były ówczesne realia. Dziś niewiele się zmieniło, ale jest szansa, że marka Datsun znów pojawi się na rynku, niestety tylko w niektórych krajach.
Jak widać historia zatacza koło, a Nissan po porzuceniu Datsuna, teraz chce do niego wrócić i wybudzić go z długiego snu. Według wstępnych ustaleń, Nissan planuje wykorzystać markę Datsun do produkcji nowej linii niedrogich aut, które miałyby trafić na rynek już w 2014 roku. Czy nie widzicie tu analogii do pewnej europejskiej marki?
Owszem, podobny krok poczynił Renault kupując podupadającą już markę Dacia. Przesłanie było identyczne - zmodernizować fabryki i sprzedawać budżetowe auta. Jak widać na przykładzie Francuzów, zabieg ten udał się w 100%. Miejmy nadzieję, że i Nissanowi się uda.
Zdaniem Nissana, Datsun będzie oferował auta w dość niskim przedziale cenowym startującym od poziomu około 4600 funtów. Niestety ze wstępnych ustaleń wynika, że auta będą oferowane jedynie na rynku w Indiach, Indonezji i Rosji. Miejmy nadzieję, że jeśli auta odniosą sukces, trafią również na rynki Starego Kontynentu.