Nissan Navara po zmianach już w polskich salonach
Zmiany w układzie napędowym, zawieszeniu, ładowności czy wyposażeniu mają sprawić, że odświeżony Nissan Navara otrzyma jeszcze więcej atutów, które pozwolą mu utrzymać pozycję światowego lidera w segmencie pick-upów.
Zmiany w bazowym 160-konnym dieslu dzięki zastosowaniu podwójnego turbodoładowania z jednej strony zwiększyły maksymalny moment obrotowy z 403 na 425 Nm, z drugiej zaś pozwoliły zredukować zużycie paliwa o 10%. Zwiększono także m.in. ciśnienie wtrysku z 2000 do 2200 barów oraz zastąpiono tłoki aluminiowe tłokami stalowymi z powłoką DLC, co przekłada się między innymi na lepsze odprowadzanie ciepła oraz większą ekonomię użytkowania. Niższe spalanie to również zasługa przeprowadzonych modernizacji w 6-biegowej przekładni manualnej, głównie zmiany przełożeń poszczególnych biegów.
Po raz pierwszy w wariancie King Cab pojawiło się wielodrążkowe tylne zawieszenie, co ma zapewnić wyższy komfort jazdy podczas pokonywania nierówności. Zmiany w zawieszeniu pozwoliły także zwiększyć ładowność Navary od 54 do nawet 135 kg w zależności od wersji. Dopuszczalna masa całkowita zwiększona zaś została do 3200 kg dla wersji King Cab oraz do 3250 kg dla wariantu Double Cab.
Zmodyfikowany Nissan Navara będzie miał także nieco lepsze właściwości do jazdy w terenie. Tylne zawieszenie podwyższono o 25 mm, co przełożyło się na zwiększenie kąta zejścia z 25° do 27° oraz kątu rampowego z 22° na 23°.
Dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych przy wszystkich czterech kołach krótsza będzie droga hamowania. Z kolei system Trailer Sway Assist zwiększy stabilność toru jazdy holowanej przyczepy poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie momentem obrotowym silnika. Na wyposażeniu pojawiły się także nowe zaczepy mocowania ładunku o wytrzymałości do 400 kg. Nabywca będzie miał także do wyboru nowe rozmiary i wzory obręczy kół,
Wyższy komfort podróżowania zapewnić ma m.in. nowy nowy system multimedialny NissanConnect z 8‑calowym ekranem i szeregiem dodatkowych funkcjonalności.
Standardowe wyposażenie odświeżonego Nissana Navary w najchętniej kupowanej wersji Tekna obejmuje m.in. system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, inteligentny system hamowania awaryjnego oraz system kamer 360°.
Nissan Navara po przeprowadzonych zmianach jest już dostępny na polskim rynku. Ceny wersji Double Cab startują od 127 720 zł za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM, a najpopularniejsza wersja Tekna z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 2.3 dCi 190 KM to wydatek rzędu 167 586 zł brutto. W gamie jest także nadwozie typu King Cab, dostępne w wersji Visia oraz jako podwozie do zabudowy.