Nissan na światowej liście 100 najbardziej wart. marek
Po raz pierwszy w historii Nissan znalazł się na 89 miejscu na liście 100 najbardziej wartościowych marek na świecie. Przeglądu co roku dokonuje wpływowy magazyn BusinessWeek.
<strong>Po raz pierwszy w historii Nissan znalazł się na 89 miejscu na liście 100 najbardziej wartościowych marek na świecie. Przeglądu co roku dokonuje wpływowy magazyn BusinessWeek.</strong>
Zajęcie 89 miejsca na liście magazynu BusinessWeek Nissan zawdzięcza swojemu kierownictwu. Twórcy listy uznali jednak, że mimo, iż wartość marki wynosi 2,5 miliarda dolarów, to jeszcze nie do końca rozwiązano problem jej reputacji w porównaniu z wizerunkiem jaki prezentują nowe modele samochodów Firmy Nissan.
Ranking oparto na szczegółowej analizie jak postrzeganie marki wpływa na sprzedaż samochodów. W celu obliczenia wartości marki sprawdzono fabryki Nissana, badając czy marka jest stabilna oraz zdolna do przekraczania granic geograficznych i kulturowych.
Aby wziąć udział w rankingu, firmy musiały spełnić kilka podstawowych warunków:<br>
<ul><li>Wartość marki musiała być większa niż 1 miliard dolarów;
<li>Firma musiała prowadzić sprzedaż przynajmniej w trzech krajach poza krajem rodzinnym i prowadzić znaczącą dystrybucję w Ameryce Północnej i Południowej, Europie i Azji;
<li>Firma musiała publikować raporty marketingowe i finansowe.
</ul>
Wzrost wartości marki Nissana należy łączyć z programem restrukturyzacji oraz intensywnymi działaniami związanymi z wprowadzaniem nowych modeli: w ciągu trzech lat na całym świecie zostanie zaprezentowanych 21 nowych modeli. W Europie dotyczy to między innymi Primery, Micry czy X-TRAIL´a.
<strong>Źródło: Nissan Poland Ltd. Sp. z o.o.</strong>