Nissan Leaf z pięcioma gwiazdkami w bardziej rygorystycznym teście Euro NCAP
Euro NCAP co chwila (no dobra, mniej więcej co rok) zaostrza organizowane przez siebie testy zderzeniowe. Od teraz każdy nowy model, o ile posiada na wyposażeniu system automatycznego układu hamulcowego (AEB), będzie musiał zmierzyć się z hipotetyczną sytuacją drogową, gdy przed autem pojawi się niespodziewanie rowerzysta bądź pieszy. Nissan Leaf zdał ten egzamin na piątkę.
Nissan Leaf był pierwszym elektrycznym modelem, który w 2011 r. uzyskał pięć gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. W tym roku został on z kolei pierwszym modelem, który poddany został nowemu testowi. Euro NCAP wprowadza bowiem szereg nowych testów odnoszących się do najczęstszych scenariuszy kolizji z udziałem samochodów, pieszych, a także rowerzystów, których na drogach jest coraz więcej.
W nowym teście zderzeniowym Nissan Leaf uzyskał łącznie aż 93% w kategorii bezpieczeństwa dorosłych oraz 86% w kategorii bezpieczeństwa dzieci. Wyniki te okazały się wystarczające, by Leaf otrzymał łączną ocenę pięciu gwiazdek.
Nissan Leaf wyposażony jest w liczne zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym kamery i czujniki radarowe, które pomagają m.in. w rozpoznawaniu obecności pieszych i stanowią podstawę uznanego systemu ProPILOT Nissana. Jak widać, system ten okazał się skuteczny, skoro przekonał do siebie specjalistów od rozbijania aut i wyszukiwania ich słabych punktów.
Nowością jest także test systemu wykrywania pieszych w ciemnościach oraz test układu utrzymującego auto na wybranym pasie ruchu i sprawdzenie, czy auto wykona samodzielnie odpowiedni manewr, w sytuacji np. zagrożenia z innym pojazdem bądź zjechania na pobocze.