Nissan Juke + Nissan GT-R = ekstremalny Juke-R
Nieco ponad tydzień temu w Internecie pojawiły się doniesienia o specjalnej wersji Nissana Juke wyposażonej w silnik prosto z modelu GT-R. Ci, którzy nie dowierzali, że takie auto rzeczywiście powstaje, powinni zapoznać się z najnowszym komunikatem Nissana.
Japońska marka podzieliła się z nami oficjalnymi informacjami, zdjęciami, a także i filmikiem video przedstawiającym hardcorową odmianę Juke'a. Auto zostało ochrzczone dodatkowym symbolem "R", a jego produkcję ograniczono do dwóch egzemplarzy - jednego z kierownicą po lewej i drugiego z kierownicą po prawej stronie.
Z oficjalnych zdjęć prezentujących jedynego w swoim rodzaju Juke'a możemy dowiedzieć się, że auto ozdobiono z zewnątrz przeprojektowanymi zderzakami, poszerzonymi progami i nadkolami, dwuczęściowym skrzydłem dachowym, jak również specjalnymi felgami o średnicy aż 20 cali.
Sporo modernizacji zafundowano też wnętrzu. Zmieniono przede wszystkim deskę rozdzielczą, którą dostosowano do montażu dodatkowych urządzeń pomiarowych oraz 7-calowego ekranu LCD zapożyczonego z GT-R'a. Nie zabrakło ponadto sportowo wyprofilowanych foteli z 5-punktowymi pasami oraz klatki bezpieczeństwa.
Odłóżmy jednak na bok przeróbki nadwozia czy ulepszenia kabiny pasażerskiej, bo najważniejsze zmiany dotyczą podzespołów mechanicznych. Mowa przede wszystkim o 3,8-litrowy, turbodoładowanym silniku V6, który przejęto bezpośrednio z modelu GT-R. Ten przepotężny motor sprzężono z 6-biegową przekładnią i zmodyfikowanym napędem na cztery koła.
Nissan nie ujawnił niestety dokładnych parametrów jednostki napędowej, ale wiemy, że GT-R 3.8 V6 ma do zaproponowania niebagatelne 530 KM i 612 Nm. Osiągi Nissana Juke-R są z pewnością powalające, ale mimo to - co ciekawe - model ten dopuszczony jest do ruchu publicznymi drogami.