Nissan Juke – czy wciąż będzie szokował?
Pierwsza generacja małego crossovera Nissana, która pojawiła się na rynku w 2010 r., szybko zdobyła dużą popularność głównie za sprawą niezwykle odważnej stylizacji nadwozia. Druga generacja Nissana Juke już nie powinna aż tak bardzo szokować swoim wyglądem, ale świeża stylistyka również powinna się spodobać.
Druga generacja Nissana Juke została zaprezentowana jednocześnie aż w pięciu miejscach – w Londynie, Paryżu, Mediolanie, Barcelonie i Kolonii, czym podkreśla swój europejski charakter.
Świeże nadwozie
Nowe wcielenie japońskiego crossovera nieznacznie urosło (4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości), jednak typowa linia coupe pozostała niezmieniona. Nie zabrakło także typowych dla tego modelu okrągłych w pełni diodowych reflektorów, które w nowej generacji modelu otrzymały nowy motyw litery „Y”. Nie zabrakło też charakterystycznego dla Nissana grilla z motywem litery V. Nabywca będzie miał do wyboru 11 różnych kolorów nadwozia, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu lakier Fuji Sunset.
Przestronne wnętrze
Kabina nowego Juke'a jest przestronniejsza niż u poprzednika. Pasażerowie tylnej kanapy mają np. o 5,8 cm więcej miejsca na poziomie kolan i o 1,1 cm więcej miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika z kolei zwiększyła się o 20% i wynosi 422 l.
Również zmodyfikowana pozycja kierowcy powinna zapewnić mu wygodniejszą podróż, a elementy sterowania i schowki zostały bardziej zoptymalizowane. Na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny znajdziemy teraz nowe, miękkie w dotyku materiały, a standardowe jednobryłowe sportowe fotele mogą być pokryte opcjonalnie alcantarą lub skórą.
Do oferty dołączy nowa wersja wyposażeniowa – N‑Design, która będzie oferować więcej opcji personalizacyjnych. Dostępne są m.in. różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki. Personalizacja nadwozia obejmuje ponadto specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu.
3 cylindry i litr pojemności
Nowy Nissan Juke napędzany będzie 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Do wyboru będzie 6‑biegowa przekładnia manualna lub 7‑biegowa dwusprzęgłowa skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport). Na razie nie wiemy, czy i jakie ewentualnie inne wersje silnikowe pojawią się jeszcze w przyszłości.
Nowoczesne technologie
W nowej generacji modelu po raz pierwszy dostępny będzie system ProPILOT, którego zadaniem jest wspomaganie prowadzenia jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu.
Za bezpieczeństwo odpowiadać będą m.in. inteligentny system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu.
Nabywca nowego Juke'a będzie miał do swojej dyspozycji również zaawansowaną technologię z obszaru łączności i multimediów. System multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi.
Możliwe będzie także porozumiewanie się głosowe z autem za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. Tą drogą można między innymi sterować światłami oraz przesyłać do pokładowego systemu nawigacji współrzędne docelowego punktu podróży.
System nagłośnienia Bose Personal Plus z ośmioma potężnymi głośnikami, w tym dwoma zestawami głośników Bose UltraNearfield wbudowanymi w zagłówkach przednich foteli zapewnia świetne wrażenia akustyczne.
Pierwsze egzemplarze nowego Nissana Juke powinny dotrzeć do klientów w Europie pod koniec listopada br.