Nissan GT-R za 900 tys. euro
Podczas Festiwalu Szybkości w Goodwood Nissan zaprezentował specjalną, limitowaną wersję swojego sportowego modelu, który powstał we współpracy z centrum stylistycznym Italdesign. Nissan GT-R50 będzie kosztował 900 000 euro. Co nabywca otrzyma w zamian za tak wysoką kwotę?
Na początku wyjaśnimy, skąd wzięła się liczba 50 w nazwie limitowanej odmiany sportowego Nissana. Otóż w tym roku swoje 50-lecie obchodzi pracownia Italdesign, a w przyszłym także model GT-R. Wg wstępnych planów ma też powstać 50 sztuk tego specjalnego modelu, choć akurat ta liczba będzie zależeć od popytu na ten wariant GT-R-a.
Nissan GT-R50 by Italdesign został zbudowany na bazie Nissana GT-R Nismo, a więc najmocniejszej odmiany modelu. Pod względem stylistycznym auto będzie się wyróżniać między innymi mocniej wyprofilowaną pokrywą silnika i poteżnym przednim wlotem powietrza, a także wydłużonymi reflektorami LED, obniżoną linią dachu i wyraźnie zarysowanymi wlotami powietrza za przednimi kołami. Całości dopełnia duży, regulowany tylny spojler podtrzymywany przez dwa wsporniki. Z szarym lakierem Liquid Kinetic Gray kontrastują złote akcenty w kolorze Energetic Sigma Gold. Dodajmy jeszcze, że linia dachu została obniżona o 54 mm.
Wnętrze Nissana GT-R50 by Italdesign to dwa rodzaje włókna węglowego, które pokrywają znaczne powierzchnie konsoli środkowej, deski rozdzielczej i paneli drzwi, natomiast tapicerka foteli jest wykonana z czarnej Alcantary i wysokogatunkowej włoskiej skóry. Również wewnątrz Nissana znajdziemy złote akcenty, nawiązujące do stylistyki nadwozia.
Trzeba przyznać, że wygląd Nissana GT-R50 robi wrażenie, ale, co równie ważne, w ślad za zmianami stylistycznymi poszły modyfikacje układu napędowego. W porównaniu ze standardową jednostką silnik otrzymał dodatkowe 120 KM mocy. Zmodyfikowane zostało również podwozie i inne elementy układu napędowego.
Pod maską limitowanej edycji Nissana GT-R znalazł się ręcznie montowany silnik V6 (VR38DETT) o pojemności 3,8 litra. Inżynierowie działu Nismo wykorzystali rozwiązania z wyścigowego Nissan GT3 i w efekcie uzyskali 720 KM maksymalnej mocy i 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za odpowiednie zatrzymanie auta odpowia układ hamulcowy przygotowany przez specjalistów z Brembo.
Po prezentacji w Goodwood Nissan GT-R50 by Italdesign będzie prezentowany także w innych miejscach. Jednocześnie ruszy przyjmowanie zamówień na ten model. Według wstępnych prognoz powstać ma 50 egzemplarzy i każdy będzie kosztował co najmniej 900 000 euro. Co najmiej, gdyż każdy egzemplarz zostanie dostosowany do indywidualnych potrzeb nabywcy, co sprawi, że nie będzie dwóch jednakowych Nissanów GT-R50.