Nissan GT-R Nismo na rok 2020 już w sprzedaży. Znamy ceny
W salonach sprzedaży Nissana można już składać zamówienia na najmocniejszą odmianę sportowego modelu tej japońskiej marki. Nissan GT-R Nismo z rocznika modelowego 2020 będzie wyróżniał się licznymi zmianami w porównaniu do dotychczasowej wersji modelu, które sprawią, że będzie on wyraźnie lżejszy. Ceny startują od 915 000 zł.
Wprawdzie moc 3,8-litrowej jednostki napędowej V6 pozostała bez zmian – kierowca ma nadal do dyspozycji 600 KM – to jednak sam silnik został poddany modyfikacjom. Zastosowano np. w nim nowe turbosprężarki, pochodzące z wyścigoweg GT3, z 10 łopatkami (o jedną mniej) cieńszymi o 0,3 mm. Przekłada się to na zmniejszenie masy aż o 14,5%, a tym samym na zmniejszenie bezwładności. Poprawiono także elastyczność jednostki napędowej, dzięki czemu reakcja na wciskanie gazu jest jeszcze bardziej natychmiastowa.
W trybie R zmodyfikowana 6‑biegowa przekładnia dwusprzęgłowa zmienia biegi szybciej i bardziej intuicyjnie. Wyższe obroty silnika przy niższym przełożeniu zapewniają też lepsze przyspieszenie na dynamicznym wyjściu z zakrętu. Zmodyfikowany tytanowy tłumik charakteryzuje się natomiast bardziej wyrazistym dźwiękiem rozbrzmiewającym w kabinie.
Nissan GT‑R Nismo 2020 przeszedł także ewolucję pod względem aerodynamicznym – zmiany mają poprawić chłodzenie komory silnika czy hamulców, bez uszczerbku dla współczynnika oporu powietrza (0,26).
Zupełnie nowy jest także układ hamulcowy do GT‑R Nismo 2020, który powstał we współpracy z firmą Brembo. Specjalnym dużym zaciskom towarzyszą karbonowo-ceramiczne tarcze – największe, jakie dotychczas montowano w japońskich samochodach wyczynowych: 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu.
Dzięki zmianom w układzie zawieszenia Nissana GT‑R Nismo 2020 poprawiona została stabilność auta w zakrętach (przeciążenie boczne), sterowność kierunkowa oraz komfort jazdy. Układ kierowniczy działa bardziej precyzyjnie. Nawet przy prędkościach dochodzących do 300 km/h wymagane są tylko minimalne korekty. 20‑calowe obręcze kół RAYS z kutego aluminium, przeznaczone specjalnie do GT‑R Nismo 2020, są lżejsze łącznie o 100 gramów, a nowy 9‑ramienny wzór zwiększa ich sztywność mimo obniżonej masy.
W nowej odmianie modelu zastosowano większą ilość włókna węglowego. Dotyczy to obu zderzaków, przednich błotników (‑4,5 kg), pokrywy przedziału silnika (-2 kg), dachu (-4 kg), spojlerów progowych, bagażnika i tylnego spojlera. Tylko na elementach nadwozia zaoszczędzono w ten sposób 10,5 kilograma. Dodatkowe 20 kg masy ubyło dzięki zastosowaniu zmodernizowanych lub zupełnie nowych podzespołów.
Nissan GT‑R Nismo 2020 jest dostępny w kolorze czerwonym, czarnym perłowym (Jet Black Pearl), srebrnym (Super Silver, lakier czterowarstwowy) oraz białym perłowym (Pearl White, lakier trójwarstwowy). Niezależnie od koloru nadwozia lusterka boczne są zawsze czarne, co także odróżnia tę wersję silnikową od innych odmian modelu GT‑R.
W kabinie mamy zaprojektowane przez firmę Recaro przednie fotele GT‑R Nismo, które w wersji na 2020 r. zostały ulepszone poprzez zastosowanie trzywarstwowej struktury, w której dwie warstwy włókna węglowego są przedzielone główną sekcją w sposób zapewniający lepsze podparcie górnej części ciała. Uzupełnienie włókna węglowego wewnętrznym stelażem poprawiło sztywność skrętną foteli (o ok. 20%), a mimo to udało się zmniejszyć ich masę o 1,4 kg.
Dostępna jest tylko jedna wersja kolorystyczna wnętrza: specjalna czarna skóra z czerwonymi akcentami.
Nissan rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na GT-R Nismo z roku modelowego 2020. Ceny na polskim rynku zaczynają się od 915 000 zł.