Nietypowy sposób Volvo na wsparcie sprzedaży hybryd
Choć coraz więcej producentów stawia na modele z napędem hybrydowym bądź w pełni elektrycznym, to jednak wciąż sprzedaż nie osiąga takich poziomów, by udało się zrekompensować poniesione nakłady na nowe typy napędów. Na ciekawy sposób wpadły władze Volvo, które będą zwracać koszt zakupu energii elektrycznej do hybryd typu plug-in szwedzkiej marki.
Volvo będzie zwracać przez rok koszty energii elektrycznej poniesionej przez właściciela modelu szwedzkiej marki z napędem hybrydowym i możliwością ładowania baterii z gniazdka zewnętrznego. Promocja ta będzie dotyczyć dowolnego modelu hybrydowego typu plug-in zakupionego od listopada do końca czerwca przyszłego roku. Niestety, akcja promocyjna obejmie na razie wyłącznie rynek brytyjski, choć kto wie, czy w przyszłości nie zostanie przeprowadzona także w innych krajach.
Oferta ta jest kierowana zarówno do klientów prywatnych, jak i przedsiębiorców. Rzeczywiste zużycie energii przez objęte promocją modele Volvo będzie zapisywane w specjalnej aplikacji Volvo on Call. Następnie, na podstawie średniej taryfy energii elektrycznej w Wlk. Brytanii, zostanie wyliczona kwota do zwrotu.
Celem promocji jest oczywiście zachęcenie większej grupy klientów do nabywania szwedzkich hybryd, a tym samym zmniejszenie spalin emitowanych przez samochody. Tym bardziej, że na rynku brytyjskim nie ma już rządowych dotacji na zakup pojazdów PHEV.
Jest jednak jeszcze jeden powód rozpoczętej w listopadzie akcji. Otóż przeprowadzone przez firmę TMC badania pokazały, że wielu kierowców firmowych hybryd plug-in korzysta najczęściej z napędu benzynowego, co wynika m.in. z tego, że podobno łatwiej jest im odzyskać poniesione wydatki na zakup paliwa od pracodawcy.
Zebrane przez TMC dane z ok. 1500 pojazdów hybrydowych typu plug-in wykazały, że ich średnie zużycie paliwa wyniosło ok. 7,2 l/100 km. A tymczasem dla hybrydowych modeli Volvo średnie zużycie benzyny waha się w okolicach 2-3 l/100 km. Dlatego też, poprzez rozpoczętą akcję promocyjną, Volvo chce przekonać właścicieli i użytkowników hybryd, że jazda w trybie elektrycznym jest dużo bardziej opłacalna.