Niemiecka hybryda
Nowy Touareg jest o 208 kg lżejszy od obecnego i ma o 20 proc. oszczędniejsze silniki oraz hybrydową wersję napędu.
Nowego Touarega można się spodziewać na rynku w kwietniu. Przedni pas samochodu wyraźnie nawiązuje do nowej twarzy ostatnich modeli Volkswagena. Nowe nadwozie jest lżejsze o 208 kg, ale i sztywniejsze. Pojemniejsze nadwozie oferuje więcej miejsca pasażerom tylnej kanapy.
Standardem jest napęd 4Motion oparty o mechanizm Torsen, ze specjalnym programem off-roadowym, w którym elektroniczne systemy wspomagające kierowcę dostosowują swoją pracę do warunków jazdy w terenie. Touareg V6 TDI jest także dostępny z pakietem Terrain Tech, w którym napęd na wszystkie koła i elektronika silnika oraz systemów wspomagających będą dostosowane do jazdy w bardzo ciężkim terenie.
Volkswagen zapowiada Touarega jako pierwszą niemiecką hybrydę SUV oferowaną w Europie. Auto z tym napędem do prędkości 50 km/h może się poruszać wyłącznie na silniku elektrycznym. Wersja z silnikiem V6 TDI będzie palić tylko 7,4 l/100 km. Wszystkie będą miały w standardzie ośmiobiegową, automatyczną skrzynię.
(mysz)