Niemcy zmieniają plany - Horex VR6 bez kompresora
W drugiej połowie ubiegłego roku grupa ambitnych Niemców zaprezentowała prototyp motocykla wskrzeszonej po latach firmy Horex. Początkowo zakładano, że silnik VR6 o pojemności 1,2 litra dostarczy 175 lub 200 KM.
Moc miała być uzależniona od obecności lub braku kompresora. Debiut najbardziej obiecującej wersji Horexa VR6 Roadster z mechanicznym doładowaniem niestety opóźni się. Zainteresowanie motocyklem przerosło oczekiwania Horexa. Firma poinformowała, że podwykonawcy elementów mają problemy z utrzymaniem odpowiedniego tempa dostaw.
W efekcie Horex podjął decyzję, że w marcu przyszłego roku rozpocznie się dystrybucja Horexa VR6 Roadster z wolnossącym silnikiem o mocy 160 KM. Wersja z doładowaniem dołączy do oferty w późniejszym, bliżej nie sprecyzowanym terminie.
Twórcy Horexa podjęli również decyzję o zastąpieniu - testowanego w prototypach - paska zębatego, klasycznym łańcuchem.