Niemal perfekcyjna ochrona w Maździe CX-30
W najnowszej grupie czterech przetestowanych przez Euro NCAP modeli na uwagę zasługuje zwłaszcza bardzo dobry wynik uzyskany przez Mazdę CX-30. Ochrona dorosłych pasażerów w tym modelu została oceniona na aż 99% możliwych do zdobycia punktów.
Subkompaktowy crossover Mazdy, pozycjonowany pomiędzy modelami CX-3 oraz CX-5, korzysta z tych samych rozwiązań technologicznych, jakie wykorzystane zostały także w Maździe 3. To jednocześnie trzeci model tej marki, po Maździe 6 i Maździe 3, z pięciogwiazdkowym wynikiem od 2018 r., a więc od wprowadzenia obecnych, najbardziej restrykcyjnych kryteriów testów zderzeniowych przez Euro NCAP. Dodajmy, że również w pozostałych częściach testu Mazda CX-30 wypadła bardzo dobrze, choć oczywiście na pierwszy plan wybija się wynik w teście ochrony dorosłych pasażerów.
Mercedes GLB jest natomiast szóstym już modelem niemieckiej marki, który został w tym roku poddany crash testom i podobnie jak pięć pozostałych zdobył maksymalną liczbę pięciu gwiazdek.
Trzecim modelem z pięciogwiazdkowym wynikiem jest siedmiomiejscowy SUV Ford Explorer, który w Europie sprzedawany jest w wariancie hybrydowym plug-in.
Jedynym autem, który nie może pochwalić się maksymalną oceną, jest Opel Corsa. Najnowsza generacja małego Opla powtórzyła tym samym wyczyn swojego poprzednika, który w 2014 r. także zdobył cztery gwiazdki. Wynik ten nie powinien być zaskoczeniem, gdyż podobny rezultat uzyskał w tym roku identyczny niemalże pod względem technologicznym Peugeot 208. Dodajmy, że do uzyskania piątej gwiazdki Corsie zabrakło naprawdę niewiele – nieznacznie lepszego wyniku w części dotyczącej systemów bezpieczeństwa dostępnych w wyposażeniu standardowym.
model | ocena | ochrona dorosłych | ochrona dzieci | ochrona pieszych | systemy asystujące |
Ford Explorer | * * * * * | 87% | 86% | 61% | 76% |
Mazda CX-30 | * * * * * | 99% | 86% | 80% | 77% |
Mercedes GLB | * * * * * | 92% | 88% | 78% | 74% |
Opel Corsa | * * * * | 84% | 86% | 66% | 69% |