Niecałe 90 tys. zł za nowe Polo GTI
W polskich salonach Volkswagena ruszyła sprzedaż nowej generacji Polo GTI. Aby stać się właścicielem tego 200-konnego, małego hot-hatcha trzeba będzie zapłacić co najmniej 89 690 zł.
Topowa odmiana małego Volkswagena powstała w oparciu o szóstą generację tego popularnego malucha. Pod maskę trafiła dwulitrowa jednostka TSI, która generuje moc 200 KM (4400–6000 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 320 Nm (1500–4400 obr/min), co jak na niewielkie gabaryty tego modelu z segmentu B gwarantuje całkiem spore emocje. W efekcie deklarowane przez producenta przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h wyniesie 6,7 s, a prędkość maksymalna to 237 km/h. Dodajmy jeszcze dla porządku, że katalogowe średnie spalanie powinno oscylować wokół 5,9 l/100 km. Za przeniesienie napędu odpowiadać będzie dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna o sześciu przełożeniach.
Sportowe emocje podczas jazdy mają być zasługą nie tylko parametrów silnika i osiągów. Polo GTI otrzymało również sportowe zawieszenie, które jednak na długich trasach powinno zapewniać minimum komfortu, a za dopłatą można wybrać zawieszenie Sport Select o regulowanej charakterystyce tłumienia amortyzatorów. We wnętrzu takie poczucie mają dawać sportowe fotele, legendarna tapicerka „Clark” ze wzorem karo czy też specjalna gałka dźwigni zmiany biegów.
Stylistycznie najmocniejszą odmianę Volkswagena Polo będziemy w stanie rozpoznać dzięki ozdobnej czerwonej linii na grillu, logo GTI na nadwoziu czy specjalnym, 17-calowym felgom ze stopów lekkich (18-calowe będą dostępne za dopłatą).
Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy m.in. cyfrowy zestaw wyświetlaczy (Active Info Display), LED-owe reflektory, liczne systemy asystujące, największy w klasie panoramiczny przesuwany dach oraz 300-watowy sprzęt nagłaśniający firmy Beats. Standardowy wyświetlacz systemu multimedialnego ma 6,5 cala, ale można będzie zamówić większy ekran o przekątnej 8 cali.