Niecałe 5 sekund do "setki" w luksusowej terenówce - Jeep Grand Cherokee SRT8
Gdy tylko nowy Jeep Grand Cherokee zawitał do europejskich salonów sprzedaży, spora część potencjalnych nabywców rozpoczęła oczekiwanie na wysokoprężną odmianę silnikową. Ci, którzy mieli w nosie ekonomiczne aspekty auta zaczęli oczekiwać na najpotężniejszą odmianę, oznaczoną przydomkiem SRT8. Ta ostatnia zadebiutowała właśnie na autosalonie w Nowym Jorku.
Sercem najmocniejszego wariantu Grand Cherokee jest 6,4-litrowy motor V8 z serii HEMI, który potrafi dostarczyć aż 465 KM mocy. Dzięki potężnej jednostce napędowej, nielekki Jeep jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,8 sekundy i rozpędzić się do ograniczonych elektronicznie 250 km/h.
Efektywnemu wykorzystaniu potencjału silnika sprzyja seryjny napęd na cztery koła, adaptacyjne zawieszenie zmieniające swoje nastawy w zależności od aktualnych potrzeb oraz super-wydajny układ hamulcowy. Ten ostatni, bazujący na podzespołach spod szyldu Brembo, pozwala na zatrzymanie auta ze 100 km/h na dystansie 35,3 metra.
Oprócz sportowej mechaniki, Grand Cherokee SRT8 zyskał także odnowiony wygląd zewnętrzny (za sprawą body-kitu nadwozia i 20-calowych kół) oraz przeprojektowane wnętrze. Jak na flagowy wariant przystało, wzbogacono też wyposażenie standardowe.
Rynkowy debiut najpotężniejszej odmiany Granda, Jeep zaplanował na trzeci kwartał 2011 roku.