Nissan Leaf mocniejszy i z większym zasięgiem
Na tydzień przed rozpoczęciem wystawy we Frankfurcie Nissan odkrył wszystkie niemalże karty związane z nową generacją modelu Leaf. Najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na świecie będzie miał teraz większy zasięg, bardziej efektywny układ napędowy i szereg nowych rozwiązań wspomagających kierowcę podczas jazdy.
W pełni elektryczny i wyposażony w innowacyjne rozwiązania techniczne nowy Nissan Leaf jest pierwszym modelem japońskiej marki w Europie, w którym zaoferowany zostanie pionierski system wspomagający kierowcę ProPilot. System ten ułatwi jazdę jednym pasem autostrady, pozwalając kierowcy na odrobinę relaksu. Z kolei system ProPilot Park po aktywacji przejmuje kontrolę nad autem podczas manewrów parkingowych. Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem jest technologia e‑Pedal, umożliwiająca sterowanie napędem i hamulcami w zupełnie nowy sposób. Nowością jest także funkcja komunikowania się z budynkami, do których jest podłączony, a nawet ich zasilania.
Elektryczny zespół napędowy e-powertrain dzięki lepszej efektywności energetycznej generuje teraz wyższą moc 150 KM. Wzrósł także, do 320 Nm, maksymalny moment obrotowy. Zasięg nowego Nissana Leaf wydłużył się do 378 km w cyklu miejskim i do 270 km w cyklu mieszanym. Jeśli dla kogoś to wciąż za mało, powinien poczekać jeszcze rok, kiedy to Nissan wprowadzi do oferty wersję o zwiększonej mocy i większej pojemności akumulatorów.
Nissan Leaf przy okazji zmian zmienił się również wizualnie. Sylwetka nadwozia nawiązuje do koncepcyjnego modelu IDS, pokazanego na targach w Tokio dwa lata temu. Cechą charakterystyczną będzie motyw litery V w przedniej części nadwozia, podobny do tego w modelach Qashqai czy X-Trail. Grill natomiast jest koloru niebieskim, co ma być znakiem rozpoznawczym elektrycznych modeli Nissana.
Gruntownym zmianom poddane zostało również wnętrze Leafa, w którym znajdziemy materiały lepszej jakości. Na fotelach, desce rozdzielczej oraz kierownicy pojawiły się niebieskie przeszycia, nowy wygląda ma również 7-calowy ekran kolorowy, którego menu zostało zmodyfikowane, w celu łatwiejszego dostępu do najważniejszych funkcji.
Sprzedaż nowego Leafa na europejskim rynku ruszy w styczniu 2018 r.