Naprawa za pół miliona
Koszty naprawy rozbitego podczas jazdy testowej Pagani Zonda stały się najwyższą w Anglii wypłatą odszkodowania za prywatne auto. Przynajmniej w towarzystwie, które ubezpieczyło auto.
Pagani Zonda S zostało rozbite w czasie jazdy testowej w Aberdeen ubiegłej jesieni. Naprawa nie była jednak prosta, choćby dlatego że wymagała przewiezienia samochodu do fabryki Pagani w Modenie we Włoszech. W sumie okazało się, że koszty naprawy sięgnęły 445 000 dolarów! Zonda to bowiem jeden z najbardziej ekskluzywnych superbolidów. Produkuje się ich rocznie ok 25 sztuk, a cena wersji S to ok 750 000 dolarów.
Dwumiejscowy samochód ma dwunastocylindrowy silnik Mercedesa o pojemności 7,3 l, mocy 555 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Napędza on tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Auto o długości 4,4 m ma karoserię wykonaną w dużej mierze z włókien węglowych więc waży zaledwie 1280 kg. W połączeniu z mocą silnika daje to bardzo dobre osiągi. Zonda S przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy.
(mysz)