Największe Mini również z napędem 4x4
Mini wprowadza do oferty Clubmana wariant z napędem na wszystkie koła All4. W tej odmianie oferowane będą dwie wersje silnikowe - Cooper S oraz Cooper SD.
Wizualnie Mini Clubman All4 nie odróżnia się od wariantu z napędem na przednią oś, nie licząc plakietki All4 oraz nowego, niebieskiego koloru nadwozia (Digital Blue). Również we wnętrzu nie dostrzeżemy praktycznie żadnych różnic. Clubman All4, dzięki dodatkowym drzwiom, większemu wnętrzu oraz bagażnikowi, pozostaje najbardziej praktycznym modelem w palecie brytyjskiej marki, a właściwie, dzięki napędowi 4x4, stał się jeszcze bardziej praktyczny, pozwalając zapuścić się w nieco bardziej niedostępne miejsca dla standardowych odmian małego kombi Mini.
Do Clubmana trafiła nowa generacja systemu napędu 4x4 z elektrohydrauliczną regulacją, nieco mniejszą masą oraz szybszą reakcją na zmieniające się warunki. Napęd na koła tylnej osi dołączany jest za pomocą sprzęgła wielopłytkowego, zaś za właściwy rozdział momentu obrotowego pomiędzy przód i tył odpowiada jednostka sterująca sprzęgnięta z układem Dynamic Stability Control (ESP). Aby wersja 4-napędowa Clubmana zapewniała jak najlepszą przyczepność przy gorszych warunkach drogowych, wyposażono ją ponadto w system dynamicznej kontroli trakcji oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.
Wprawdzie Mini Clubman oferuje aż osiem wersji silnikowych, wariant All4 będzie oferowany, przynajmniej w momencie debiutu rynkowego, tylko z dwoma, ale za to najmocniejszymi - Cooper S i Cooper SD.
Wariant benzynowy jest napędzany dwulitrowym silnikiem TwinPower Turbo Technology, który rozwija moc 192 KM przy 5000 obr/min oraz 280 Nm maksymalnego momentu 1250 obr/min (300 Nm z funkcją overboost). W wersji z manualną przekładnią Clubman All4 Cooper S rozpędza się do 100 km/h w 7 s., zaś z 8-stopniowym automatem w 6,9 s.
Również odmiana wysokoprężna Cooper SD ma pod maską dwulitrową jednostkę. Rozwija ona moc 190 KM (4000 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (1750-2500 obr/min). Ta wersja Clubmana oferowana będzie wyłącznie z przekładnią automatyczną i rozpędzi się do pierwszej setki w 7,2 s, spalając przy tym średnio 4,9-4,8 l/100 km.