Najnowszy Range Rover wyceniony
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pozycjonowany pomiędzy modelami Evoque i Range Rover Sport najnowszy SUV brytyjskiej marki na początku wakacji wchodzi do sprzedaży. Range Rover Velar będzie dostępny od kwoty niecałych 240 tys. zł.
W dobie boomu na wszelkiego rodzaju auta typu SUV czy crossover również producenci, którzy w tych segmentach rynkowych byli obecni od dawna, poszerzają na gwałt swoją ofertę, by wykorzystać olbrzymią popularność tego typu aut. Zaprezentowany na wystawie w Genewie Range Rover Velar mierzy 4803 mm długości, 2032 mm szerokości i 1665 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2874 mm. Nadwozie wykonano w dużej części (81 proc.) ze stopów aluminium, co pozwoliło utrzymać w ryzach jego masę. Z zewnątrz Velar nawiązuje do swoich starszych kuzynów. W kabinie dominują dwa duże dotykowe wyświetlacze systemu multimedialnego Touch Pro Duo po 10 cali każdy.
Velar oferowany będzie w dwóch wersjach benzynowych oraz trzech wysokoprężnych. Bazowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów rozwija moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy 365 Nm, co pozwala autu osiągnąć prędkość 100 km/h w 6,7 s i rozpędzić się do 217 km/h. Topowy wariant, z trzylitrowym silnikiem pod maską, rozwija moc 380 KM i maksymalny moment 450 Nm. Velar z podwójnie doładowaną jednostką V6 jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 5,7 s i osiągnąć prędkość 250 km/h.
Podstawowy, dwulitrowy diesel oferuje 180 KM i 430 Nm, a mocniejsza odmiana SD4 odpowiednio 240 KM i 500 Nm. W słabszej wersji sprint ze startu do 100 km/h będzie trwać 8,9 s, a w mocniejszej 7,3. Topową jednostką Diesla jest trzylitrowy silnik V6 (SD6) o mocy 300 KM i maksymalnym momencie 700 Nm. W tym wariancie trzycyfrową prędkość można uzyskać w 6,5 s.
Wszystkie wersje oferowane są w standardzie z napędem na cztery koła.
Nowy Range Rover oferowany będzie w aż dziewięciu wersjach wyposażeniowych - Velar, S, SE, HSE, R-Dynamic, R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE oraz premierowej First Edition.
Cennik Range Rovera Velar zaczyna się od kwoty 239 900 zł. Tyle kosztuje zarówno benzynowa, jak i wysokoprężna podstawowa odmiana silnikowa. Topowy silnik z zapłonem iskrowym kosztować będzie co najmniej 328,5 tys. zł. Z kolei najmocniejszy wariant wysokoprężny startuje od kwoty 324 900 zł. Najdroższe odmiany - First Edition z trzylitrowymi silnikami - kosztują 537 tys. w wersji benzynowej i 533,4 tys. w odmianie z silnikiem Diesla.