Najnowsza stacja serwisowa Nissana - inwestycja dla klienta
11 lipca 2002 roku przy ulicy Puławskiej 276 w Warszawie, obok autoryzowanego salonu Nissana T&T, wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej placówki serwisowej. Wartość tej inwestycji szacuje się na około 6 mln złotych.
11 lipca 2002 roku przy ulicy Puławskiej 276 w Warszawie, obok autoryzowanego salonu Nissana T&T, wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej placówki serwisowej. Wartość tej inwestycji szacuje się na około 6 mln złotych. Nowe, zakrojone na szeroką skalę przedsięwzięcie potwierdza rosnące znaczenie roli stacji serwisowych i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Potrzeby klientów są bowiem najważniejszym wskaźnikiem kierunków rozwoju firmy Nissan.
Stacja T&T należy do ścisłej czołówki dealerów Nissana pod względem wysokości sprzedaży. W ubiegłym roku znalazła się na trzecim miejscu w rankingu pod względem liczby sprzedanych aut. Serwis obsługuje średnio 30 klientów dziennie i oferuje pełen zakres usług od najprostszych czynności serwisowych do najbardziej skomplikowanych napraw. Paweł Zaborowski, właściciel stacji T&T, dąży do dynamicznego wzrostu dochodów firmy, inwestując w jej rozwój i rozbudowę.
Budowę nowoczesnej stacji serwisowej T&T podzielono na dwa etapy. W pierwszym, który zakończy się jeszcze w tym roku, powstanie centrum mechaniczno-diagnostyczne. W przyszłym roku w T&T zostanie uruchomiona nowoczesna blacharnia i lakiernia.
Nowy serwis T&T będzie miał powierzchnię 2500 m2. Wewnątrz znajdzie się 12 stanowisk naprawczych i diagnostycznych, wyposażonych w sprzęt najnowszej generacji oraz garaże na 60 samochodów wraz z magazynem. Dzięki temu klienci będą mogli szybciej odbierać samochody zakupione przez siebie w stacji dealerskiej. Wraz z rozbudową części serwisowej zostanie także powiększony magazyn. Obiekt będzie mieć 400 m2 oraz pomieści w systemie tzw. wysokiego składowania części zapasowe oraz przechowalnię opon dla klientów.
Pomyślano też o pracownikach biura T&T– dla 40-osobowej załogi przeznaczono nowe pomieszczenie o powierzchni 300 m2.
Szacowane inwestycje poniesione na rozbudowę T&T wyniosą około 6 mln złotych. W przyszłym roku firma zakończy wdrażanie procedur, które umożliwią nadanie jej normy ISO 9001.
T&T dołączyła do grona partnerów Nissana, którzy pomimo trudnej sytuacji na rynku sprzedaży samochodów, postanowili rozbudowywać i dopasowywać swoje firmy do standardów obowiązujących w ogólnoświatowej sieci Nissana. W ostatnim okresie oprócz T&T, nowe lub zmodernizowane stacje powstały z inicjatywy dealerów: KMJ w Gdyni, ANWA i Adamus w Krakowie, TEAM we Wrocławiu, Sobczyk w Katowicach i Częstochowie, Autoniss w Lublinie, MaxUsługa w Olsztynie, Polmotor w Koszalinie oraz Autonika w Rzeszowie.
Jak wskazują badania przeprowadzane wśród klientów, inwestycje zmierzające do podniesienia jakości serwisu to milowy krok w celu silniejszego związania obecnych i nowych klientów z firmą. Dla polepszenia tych relacji Nissan regularnie przeprowadza badania SSI (Sales Satisfaction Index – poziom zadowolenia klienta z obsługi podczas procesu sprzedaży) oraz CSI (Customer Satisfaction Index – poziom zadowolenia klienta z obsługi posprzedażnej). W przeprowadzanych co kwartał badaniach klienci oceniają fachowość personelu salonów sprzedaży aut oraz części zamiennych i serwisu Nissana, szczególnie jeśli chodzi o udzielanie informacji na temat samochodów, cen, wyposażenia, gwarancji i dodatkowych usług, w tym ubezpieczeń, kredytów, a także wizyt w serwisie. Wysoko cenione jest przyjazne nastawienie i zrozumienie potrzeb klientów, w tym udzielanie konkretnych wyjaśnień oraz dostępność aut ekspozycyjnych.
Według Janusza Mazurewicza, kierownika Biura Standardów Nissan Poland, badania służą lepszemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań klientów, co pozwala na zwiększenie ich satysfakcji z zakupionego auta. Indeksy SSI i CSI stworzono w centrali Nissana, ale w każdym kraju dostosowuje się je do lokalnych warunków. Wartości poszczególnych wskaźników to dobre narzędzia dla Nissan Poland. Na ich podstawie można łatwiej opracować plany, zmierzające do usprawnienia działań dealerów. Duża częstotliwość badań daje możliwość szybkiej reakcji i korekty tych działań.
<strong>Źródło: Nissan Poland</strong>