Najmocniejszy Toledo
Podczas ostatniego Salonu Motoryzacyjnego w Madrycie firma SEAT zaprezentowała najbardziej sportową wersję modelu Toledo, wyposażoną w silnik 1.8 20VT o mocy 180 KM (132 kW) i sześciostopniową skrzynię biegów.
<strong>1.8 20VT 180 KM
Najmocniejszy Toledo</strong>
Podczas ostatniego Salonu Motoryzacyjnego w Madrycie firma SEAT zaprezentowała najbardziej sportową wersję modelu Toledo, wyposażoną w silnik 1.8 20VT o mocy 180 KM (132 kW) i sześciostopniową skrzynię biegów. Nowy silnik zastąpił jednostkę 2.3 V5 o mocy 170 KM, a pojazd zyskał dodatkowe 10 KM mocy. Nowy 180-konny SEAT Toledo jest już dostępny w firmowej sieci sprzedaży w Hiszpanii, w dwóch standardach wykończenia – Sport i Signo.
Wraz z nową wersją, oferta Toledo obejmuje sześć wersji silnikowych, w tym trzy jednostki benzynowe i trzy Diesla, oraz trzy standardy wykończenia – Stella, Sport i Signo. Oprócz nowego 180-konnego silnika, jednostki benzynowe to także silniki 1.6 o mocy 105 KM i 1.8 20V o mocy 125 KM. Ta ostatnia oferowana jest również z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Silniki Diesla to trzy następujące jednostki - 1.9 TDi o różnej mocy: 90, 110 i 150 KM.
<strong>180-konny SEAT Toledo jako następca modelu z silnikiem V5 170 KM</strong>
Nowy silnik SEATa Toledo był dotychczas zarezerwowany wyłącznie dla modelu León. Zastąpienie jednostki V5 170 KM silnikiem 1.8 20VT o mocy 180 KM oznacza postęp pod każdym względem.
180 koni mechanicznych pozwala rozpędzić Toledo do prędkości 229 km/h, uzyskać przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund i pokonać 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 28,5 sekundy. W poprzedniej wersji z silnikiem V5 odpowiednie wartości wynosiły 225 km/h, 8,6 sekundy i 29,4 sekundy.
Dzięki mniejszej pojemności cylindrów, powyższe osiągi możliwe są do uzyskania przy jeszcze niższym zużyciu paliwa niż w przypadku Toledo z silnikiem V5. Auto z silnikiem 1.8 20VT 180 KM zużywa 11,8 litra paliwa na 100 kilometrów w jeździe miejskiej, 6,6 l/100 km w trasie, a w tzw. cyklu mieszanym – 8,5 l/100 km. W modelu z silnikiem V5 170 KM zużycie paliwa wynosiło odpowiednio: 12,5 l/100km, 6,7 l/100 km i 8,8 l/100 km.
<strong>WERSJE
Sport i Signo</strong>
Toledo z silnikiem 1.8 20 VT dostępny jest w wersji wykończenia Sport lub Signo. W przypadku każdej z nich, lista elementów wyposażenia zawiera pełen ich zestaw.
W obydwu wersjach wyposażenie nadwozia obejmuje między innymi: lampy przeciwmgłowe, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, antenę dachową typu „żądło” z zabezpieczeniem przed kradzieżą oraz obręcze kół o wymiarach 7J x 16” i opony 205/55.
Standardowe elementy wyposażenia wnętrza w obydwu wersjach to: trójramienna kierownica pokryta skórą, elektryczne podnośniki szyb bocznych z przodu i z tyłu, fotel kierowcy z regulacją wysokości, klimatyzacja, komputer pokładowy z podwójną pamięcią oraz system nagłośnienia z radioodtwarzaczem CD i 8 głośnikami.
Bezpieczeństwo w obydwu wersjach zapewniają takie elementy standardowego wyposażenia jak: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz funkcja odłączania poduszki przedniej pasażera za pomocą wyłącznika umieszczonego w schowku na rękawiczki. Pozostałe elementy podnoszące bezpieczeństwo to: przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości mocowania i napinaczami, pasy bezpieczeństwa z tyłu, alarm wolumetryczny, ABS, TCS i ESP z układem ADAM (wspomagającym hamowanie w sytuacjach awaryjnych).
Układ ADAM pozwala uruchomić pełną zdolność hamowania pojazdu, której w sytuacjach wymagających hamowania awaryjnego wielu kierowców nie wykorzystuje. Zdarza się, że w razie niebezpieczeństwa kierowca reaguje szybko, ale nie naciska pedału hamulca z odpowiednią siłą. Wówczas kontrolę nad hamowaniem przejmuje układ ADAM, który gwarantuje lepsze wykorzystanie zdolności hamowania.
180-konny Toledo w wersji Sport posiada między innymi zderzaki w kolorze nadwozia, sportowe fotele i sportowe zawieszenie – a zatem już standardowy zestaw elementów wyposażenia Toledo Sport sprawia, że jest ono pełne i atrakcyjne. Jedyna dostępna opcja to możliwość zamówienia lakieru metalizowanego.
Toledo Sport dostępny jest w kolorze białym Candy i czerwonym Flash oraz z lakierem metalizowanym w kolorach: szary Ártico, szary Techno, czerwony Soberano, niebieski Aniversario i czarny Mágico. Wersja Signo oferowana jest w tych samych kolorach, a dodatkowo także z jednym z lakierów metalizowanych: szarym Lava, beżowym Niebla lub zielonym Merlín.
<strong>Ekskluzywny pakiet Executive w wersji Signo</strong>
Wszystkie wersje Signo SEATa Toledo dostępne są z ekskluzywnym pakietem dodatkowym Executive, w którego skład wchodzą następujące elementy: tapicerka z Alcantary lub ze skóry, elektrycznie regulowane sportowe przednie fotele, elektrycznie sterowane lusterka boczne składane do parkowania oraz cruise control (tempomat).
Kolejne elementy wyposażenia dodatkowego wersji Signo to między innymi dynamiczny system nawigacji, instalacja telefoniczna, zmieniarka na 6 CD ukryta w schowku na rękawiczki, elektrycznie otwierany dach i lakier metalizowany.
Toledo Signo z silnikiem 1.8 20 VT 180 KM posiada także standardowo wycieraczki z sensorem deszczu, podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami, roletę przeciwsłoneczną na tylnej szybie i gniazdko elektryczne 12V w bagażniku.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company S.A.</strong>