Najmocniejszy Peugeot 508 będzie hybrydą. Pierwsze szczegóły
W przyszłym roku do oferty Peugeota 508 dołączy wariant hybrydowy, który jednocześnie będzie najmocniejszym w cennikach tego francuskiego modelu. To dobra wiadomość dla tych potencjalnych nabywców "508-ki", którzy narzekają na zbyt małe, liczące 225 sztuk, stado koni mechanicznych w najmocniejszej obecnie odmianie modelu.
Hybrydowy Peugeot 508 będzie posiadał napęd, w którym koła przedniej osi będą napędzane przez 1,6-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i dodatkową instalacją elektryczną (tzw. mild hybrid), a przy tylnej osi będzie pracowała jednostka elektryczna.
Taki układ silników sprawia, że hybrydowy Peugeot, w zależności od sytuacji, może być autem z przednim napędem, z napędem na obie osie, jak i tylnonapędowym. Ten ostatni tryb jest jednak ograniczony do maksymalnie 50 km.
Jednostka benzynowa będzie dysponować mocą ok. 200 KM, zaś silnik elektryczny dostarczy dodatkowe 100 KM. Cały układ będzie zatem posiadał moc 300 KM, dzięki czemu będzie to najmocniejsza odmiana silnikowa w nowej generacji 508 i będzie oferowana w wersji wyposażeniowej GT.
Nowy Peugeot 508 zbudowany jest na platformie EMP2, która została zaprojektowana również z myślą o napędzie hybrydowym. Efekt jest taki, że mimo zainstalowania baterii litowo-jonowych pod podłogą pojemność bagażnika jest identyczna jak wariantów z napędem spalinowym (487 l). Na tej samej platformie zbudowane zostaną przyszłe wersje hybrydowe modeli 3008 i 5008, jak i DS 7 Crossback E-Tense.