Najmocniejszy Ford Ranger dołączy do europejskiej oferty
Jeszcze w tym roku zadebiutuje na targach Gamescom w Kolonii, a w przyszłym pojawi się w ofercie Forda Rangera na europejskim rynku. Mowa o wariancie Raptor najlepiej sprzedającego się pickupa na Starym Kontynencie, który w porównaniu do dostępnych wersji Rangera będzie wyróżniał się nie tylko mocniejszym silnikiem.
Przygotowany przez specjalistów z Ford Performance wariant Raptor będzie miał pod maską dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue z dwoma turbinami o łącznej mocy 213 KM i maksymalnym momencie 500 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiadać ma nowa, automatyczna skrzynia o dziesięciu przełożeniach z łopatkami do manualnej zmiany biegów. Niestety, nie znamy osiągów tej wersji silnikowej Rangera, choć z drugiej strony to nie szybki sprint będzie głównym atutem tego modelu.
Raptora powinni docenić wszyscy miłośnicy off-roadu, w tym także uczestnicy rajdów terenowych. Aby ten Ranger nie zawiódł na bezdrożach, poczyniono szereg zmian w jego podwoziu. Auto oparte jest na mocnej ramie z wysokowytrzymałej stali. Za odpowiedni poziom komfortu odpowiadają amortyzatory Fox ze zmienną siłą tłumienia nierówności, dzięki czemu nawet na asfalcie auto zapewnia minimum komfortu, świetnie radząc sobie w trudniejszym terenie. Dodatkowo podwozie otrzymało specjalne osłony z wysokowydajnej stali o grubości 2,3 mm.
Specjalnie dla tego modelu opracowano również opony terenowe BF Goodrich w rozmiarze 285/70 R17, których ścianki boczne zostały dodatkowo wzmocnione, a rzeźba bieżnika powinna zapewnić bardzo przyczepnością podczas jazdy np. po śniegu, piasku czy błocie.
Optymalną jazdę na różnych nawierzchniach zapewnia system Terrain Management. Posiada on w sumie sześć trybów jazdy. Poza trybami Normal i Sport, które zapewniają odpowiednio najbardziej komfortowe i dynamiczne nastawy, pozostałe cztery dostosowane są konkretnych nawierzchni. Mamy więc tryb do jazdy po trawie, szutrze i śniegu, który ma zapobiegać nadmiernym poślizgom. Tryb do jazdy po piasku i błocie ma zapobiegać nadmiernemu zakopywaniu się. Z kolei w trybie na skalne podłoże ważna jest precyzja prowadzenia. I wreszcie w trybie rajdów pustynnych (Baja) auto najlepiej dostosowuje się do szybkiej jazdy po bezdrożach.
Z zewnątrz Ranger Raptor będzie się wyróżniał przede wszystkim wielkim grillem, który nawiązuje do Forda F150 Raptor. W stosunku do standardowych odmian Rangera inne są także m.in. błotniki czy zewnętrzne progi boczne.
Z kolei w kabinie pojawiły się inne fotele, o lepszej sprężystości i zamszowym wykończeniu, dzięki czemu mają one zapewniać lepszą przyczepność.
Ford Ranger Raptor zadebiutuje podczas targów gier w Kolonii, czym uświetni premierę nowej wersji gry Forza Horizon, w której będzie występował w roli głównej.
W europejskich salonach Raptor powinien pojawić się w połowie przyszłego roku.