Najmocniejsze produkcyjne Volvo w historii
Pojawienie się w sprzedaży nowej, drugiej generacji Volvo XC90 wywołało sporo szumu wokół tego flagowego modelu szwedzkiej marki. Od tego czasu minęło grubo ponad rok, jednak dziś ponownie jest głośno wokół tego SUV-a. A to za sprawą nadwornego tunera Volvo, firmy Polestar.
Specjaliści od ulepszania modeli Volvo wzięli na swój warsztat topową odmianę XC90, czyli wersję T8 Twin Engine. Hybrydowy wariant flagowego SUV-a ze Szwecji, który napędzany jest dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym, wspieranym przez jednostkę elektryczną, standardowo generuje łączną moc 400 KM, a do tego dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 640 Nm.
Po modyfikacjach w obu silnikach moc jednostki benzynowej wzrosła do 334 KM (standardowo 320 KM), zaś elektrycznej do 87 KM (80 KM). Łączna wartość maksymalnej mocy układu hybrydowego wzrosła więc do 421 KM, zaś maksymalnego momentu obrotowego do 680 Nm. Zmiany w parametrach silników pozwoliły znacznie skrócić czas osiągnięcia ze startu prędkości 100 km/h. Standardowo wynik ten wynosi 6,4 s, zaś w pakiecie Polestar jedyne 5,5 s. Bez zmian pozostało średnie spalanie zmodyfikowanej odmiany XC90, które w trybie hybrydowym wynosi zaledwie 2,1 l/100 km, zaś w trybie elektrycznym można pokonać dystans do 43 km.
Poza zmianami w samych jednostkach napędowych specjaliści z działu Polestar wprowadzili również modyfikacje w przekładni automatycznej, reakcji na otwarcie przepustnicy czy precyzji prowadzenia. W przypadku 8-stopniowej przekładni automatycznej, podczas szybko pokonywanych zakrętów przy dużych bocznych obciążeniach, skrzynia dłużej utrzymuje wybrane przełożenie, dzięki czemu całe auto zachowuje się bardziej stabilnie i przewidywalnie na drodze.
Volvo XC90 T8 Twin Engine z pakietem Polestar już wkrótce pojawi się również w polskich salonach szwedzkiej marki. Dopłata do mocniejszego silnika ma wynosić ok. 4 tys. zł. Przypomnijmy, że ceny topowej odmiany XC90 startują od 351,6 tys. zł.