Najmocniejsze Porsche Cayenne będzie hybrydą
Porsche konsekwentnie rozwija swoją ofertę zelektryfikowanych modeli. Już niebawem Porsche Cayenne, w tym także Cayenne Coupe, będzie dostępne również w odmianie Turbo S E-Hybrid, która będzie najmocniejszym wariantem silnikowym w gamie tego dużego SUV-a ze Stuttgartu.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe będą miały pod maską ten sam silnik, jaki napędza odmianę Cayenne Turbo, czyli 4-litrowe V8 o mocy 550 KM. Znaczącą różnicę robi jednak, ulokowany pomiędzy główną jednostką napędową a 8-stopniową przekładnią Tiptronic S, 136-konny silnik elektryczny. Łączna moc całego układu hybrydowego wynosi w efekcie 680 KM. Do tego mamy aż 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego (770 Nm w wariancie Turbo).
Takie parametry sprawiają, że najmocniejsza odmiana Cayenne będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,8 s (Turbo w 4,1 s, z pakietem Sport Chrono w 3,9 s), zaś maksymalna prędkość to 295 km/h. Średnia konsumpcja paliwa, według zapewnień Porsche, będzie się wahać w granicach 3,7-3,9 l/100 km.
W wariancie Turbo S E-Hybrid auto będzie mogło przez ok. 40 km poruszać się w trybie bezemisyjnym. Zapewniają to ukryte pod podłogą bagażnika baterie litowo-jonowe o pojemności 14,1 kWh. Baterie te będą mogły być naładowane do pełna w 2,4 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 7,2 kW, zaś po podłączeniu do domowego gniazdka ten proces zajmie ok. sześciu godzin. Dodajmy, że kierowca, poza trybem Hybrid, będzie miał do swojej dyspozycji także tryby Sport i Sport Plus, które będą do maksimum wykorzystywać potencjał układu napędowego.
Obie nowe odmiany silnikowe będą posiadać szereg rozwiązań, zapewniających właściwości jezdne na najwyższym poziomie. W standardzie znajdziemy m.in. system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), rozdzielający moc pomiędzy kołami tylnej osi system Porsche Torque Vectoring Plus, zawieszenie pneumatyczne Porsche Active Suspension Management, ceramiczny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake, 21-calowe felgi aluminiowe Aero oraz pakiet Sport Chrono.
Wraz z topową wersją obu odmian Porsche Cayenne do wariantu Coupe dołączy także słabsza hybryda, która jest już oferowana w standardowym modelu. Łączna moc całego układu hybrydowego Cayenne E-Hybrid Coupe wynosi 462 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 700 Nm. Wersja ta w trybie elektrycznym może pokonać dystans do 43 km.
Znane są już ceny na rynku niemieckim wszystkich czterech wersji hybrydowych Porsche Cayenne. Cayenne E-Hybrid kosztuje 91 684 euro, a Cayenne E-Hybrid Coupe 95 968 euro. Mocniejsze odmiany to wydatek odpowiednio 172 604 i 176 293 euro.