Najmocniejsza Klasa C po zmianach
Po prezentacji odświeżonej Klasy C na wystawie w Genewie, a następnie wersji Coupe i Cabrio, przyszła pora na najmocniejszego przedstawiciela w rodzinie C-klasy. Na wystawie w Nowym Jorku niemiecki koncern zaprezentował topową odmianę swojego średniej wielkości modelu, czyli Mercedesa-AMG C63.
W porównaniu do zaprezentowanych na początku marca pozostałych odmian Mercedesa Klasy C najmocniejsza wersja modelu będzie się wyróżniać typowymi dla modeli AMG detalami zewnętrznymi. Zmienione są m.in. przedni zderzak, wloty powietrza, w tylnej części nadwozia mamy podwójną końcówkę układu wydechowego, dyfuzor. Do wyboru będą 18- bądź 19-calowe felgi (te drugie są standardowym elementem wyposażenia wariantu S). Opcjonalnie dostępny pakiet aerodynamiczny nie tylko zapewnia bardziej optymalny przepływ powietrza, ale również sprawia, że Klasa C63 Coupe wygląda jeszcze bardziej sportowo.
Wnętrze odmiany AMG jest jednocześnie bardziej sportowe i luksusowo wykończone. W kabinie znajdziemy pełno ekskluzywnych detali wykończonych drewnem, aluminium, włóknem węglowym oraz skórą, w tym skórą nappa.
Na życzenie można zamówić sportowe fotele AMG Performance, które zapewniają bardzo dobre podparcie boczne, a jednocześnie wysoki poziom komfortu. Sterowanie urządzeń pokładowych może odbywać się za pośrednictwem touchpada, małego touchpada na kierownicy bądź głosem. W kabinie dostępny będzie także nowy, 12,3-calowy cyfrowy panel z zegarami, który będzie oferował trzy tryby wyświetlania danych - Classic, Sporty oraz Supersport.
Najmocniejsza odmiana Klasy C we wszystkich czterech wersjach nadwoziowych będzie dostępna w dwóch wariantach mocy. 4-litrowy silnik V8 w podstawowej wersji C63 będzie generował 476 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a w wersji C63 S moc maksymalna wynosi 510 KM, a maksymalny moment 700 Nm. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 9-stopniowej przekładni automatycznej AMG SPEEDSHIFT MCT. Najlepsze osiągi będzie można uzyskać w odmianie Coupe. W słabszej wersji prędkość 100 km/h może się pojawić na prędkościomierzu już po 4 s, a w mocniejszej po 3,9 s. W pozostałych odmianach sprint do setki zajmuje 0,2-0,3 s więcej czasu. Maksymalna prędkość, elektronicznie ograniczona, wynosi 290 km/h dla C63 S i 250 km/h dla C63.
Mercedes-AMG C63 po odświeżeniu trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku.