Najmniejsze coupe i cabrio BMW odświeżone
Zaskoczenia żadnego nie było. Facelifting BMW serii 2 w odmianach coupe oraz cabrio przyniósł drobne zmiany w stylistyce nadwozia, nieco większe w kabinie oraz nowe rozwiązania technologiczne w kwestii łączności oraz multimediów. Zmodyfikowana "dwójka" BMW zadebiutuje na rynku latem tego roku.
W przedniej części obu wersji nadwoziowych dostrzeżemy większą atrapę chłodnicy, która wraz z większymi wlotami powietrza poszerza optycznie odświeżony model. Przy okazji zmianie uległ zderzak oraz inne elementy, jednak poczynione zmiany nie wychodzą poza ramy tego, na co decydują się producenci aut przy tzw. faceliftingach. Naturalnie nie zabrakło również typowych dla kuracji odświeżających nowych kolorów nadwozia oraz kształtów felg.
Oczy przykuwać powinny jednak nowe reflektory - w standardzie bi-LED-y, a za dopłatą także adaptacyjne reflektory LED-owe.
Wersję "dwójki" po zmianach łatwiej będzie nam rozpoznać, gdy zajrzymy do wnętrza kabiny. Projektanci bawarskiej marki przeprojektowali centralną konsolę, która jest teraz nieco bardziej zorientowana na kierowcę, a także panel z zegarami czy wloty powietrza. Przy okazji zadbano, by kierowca oraz pasażerowie mieli jeszcze większe poczucie przebywania w segmencie premium. Pojawiły się więc takie detale jak kontrastujące przeszycia na fotelach czy kierownicy, cześć fortepianowa na desce rozdzielczej czy chromowane wykończenia na panelu do sterowania szybami. Nowe rodzaje tapicerek, nowa kolorystyka, elementy wykończeniowe z aluminium czy drewna pozwalają natomiast na większą indywidualizację przestrzeni w kabinie.
Bez zmian natomiast w palecie silnikowej obu wersji BMW serii 2. Mamy więc w ofercie jednostki trzy-, cztero- oraz sześciocylindrowe z rodziny EfficientDynamics z technologią TwinPower Turbo o mocy od 136 do 340 KM. Topowym wariantem pozostaje w obu odmianach wersja M240i, także z napędem na obie osie xDrive, której sześciocylindrowa jednostka rzędowa pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 4,4 s przy średnim spalaniu na poziomie 7,4 l/100 km.
W sumie do wyboru jest dziewięć wersji silnikowych z sześciobiegową skrzynią manulną bądź ośmiostopniowym automatem. Ta druga opcja jest dostępna z wersjami 220i, 230i, 225d oraz M240i xDrive w odmianie Coupe, a w wersji z otwieranym dachem z 225d i M240i xDrive.
Wewnątrz centrum dowodzenia jest 8,8-calowy ekran, który przy wyborze systemu nawigacji Professional oferuje sterowanie dotykowe. Wśród nowych rozwiązań warto wspomnieć chociażby o bezprzewodowej ładowarce do smartfonów oraz dostępie do szybkiego internetu mobilnego. Standardowa karta SIM zapewnia stały dostęp do wielu usług poprzez BMW ConnectedDrive. Kierowca może m.in. korzystać z aktualizowanych na bieżąco informacji o korkach czy też miejscach parkingowych. Ciekawostką jest dostępny również Microsoft Office 365, który ułatwia pisanie mejli, zarządzanie kalendarzem czy wprowadzanie zmian w bazie kontaktowej.
Odświeżone BMW serii 2 coupe oraz cabrio na europejskich drogach pojawi się w lipcu br. Na razie nie znamy jeszcze cen tej niemieckiej nowości.