Nadjeżdża odświeżona Toyota Corolla - znamy ceny
W tym roku przypada 50. rocznica wprowadzenia na rynek Toyoty Corolli, najpopularniejszego samochodu w historii tej japońskiej marki. W ramach obchodów tego jubileuszu w tym roku na rynku zadebiutuje odświeżona wersja jedenastej już generacji modelu. W polskich salonach już w lipcu.
Jak przystało na facelifting mamy drobne zmiany stylistyczne. Nowa jest przednia część nadwozia, zaprojektowana zgodnie z koncepcjami stylistycznymi Under Priority i Keen Look. Duża dolna kratka wlotu powietrza wpisuje się w trapezoidalną strukturę przedniego zderzaka, a mniejszy górny grill łączy się po obu stronach z nowymi reflektorami w stylu Keen Look. Z tyłu pojawiły się nowe lampy zespolone LED o trójwymiarowym przekroju. Auto otrzymało nowe wzory obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali ze stopów lekkich. Corolla będzie teraz dostępna w dziewięciu kolorach nadwozia. Są wśród nich trzy nowe lakiery: brązowe Platinum Bronze i Earth Bronze oraz czerwony Tokyo Red.
Wewnątrz zauważymy nowy ekran TFT na tablicy rozdzielczej o przekątnej 4,2 cala. Głównym elementem konsoli centralnej jest teraz płaski panel w kolorze czerni fortepianowej, przypominający swoim wyglądem tablet. Na panelu znajduje się 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego umieszczony pod taflą szkła. System obsługuje też łączność w technologii Bluetooth.
Już od drugiej wersji wyposażenia instalowany jest standardowo system Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub łagodzi ich skutki w najróżniejszych sytuacjach na drodze. System ten przetwarza informacje dostarczane przez niewielki, zamontowany nad przednią szybą moduł z czujnikiem laserowym i kamerą.
Modyfikacje objęły swym zasięgiem również zastosowane materiały wykończeniowe. W całym wnętrzu zastosowano miękkie w dotyku materiały z obramowaniami w kolorze czerni fortepianowej. Elementy te współgrają z satynowymi, chromowanymi zdobieniami. Do wyboru są trzy warianty tapicerki – oferowana w najwyższych wersjach tapicerka z materiału i naturalnej skóry z nowym eleganckim wzorem przeszycia oraz dwa rodzaje tapicerki materiałowej. Każda w dwóch kolorach – jasnym oraz ciemnym.
Bez zmian pozostała gama dostępnych wersji silnikowych. Jedyny w stawce diesel to silnik D-4D o pojemności 1,4 l, połączony z 6-biegową przekładnią manualną, rozwija moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm dostępne w przedziale 1400-2800 obr/min.
Podstawowym silnikiem benzynowym jest jednostka Dual VVT-i 1.33 o mocy 99 KM i maksymalnym momencie obrotowym 128 Nm. Współpracuje on jedynie z przekładnią manualną. Z kolei najmocniejszy w stawce silnik 1.6 Valvematic generuje moc 132 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm. W przeciwieństwie do obu słabszych jednostek, poza skrzynią mechaniczną w ofercie mamy również automatyczną skrzynię Multidrive S.
Aby poprawić komfort jazdy i własności jezdne, w aucie zmodyfikowano również konstrukcję zawieszenia i układu kierowniczego, a także zastosowano liczne rozwiązania zmniejszające hałas, drgania w kabinie pasażerskiej.
Na polskim rynku odświeżona Toyota Corolla pojawi się w lipcu, ale już w czerwcu będą przyjmowane zamówienia na ten model.
1.33 Dual VVT-i 6MT 67.400 / 70.900 / 75.400 / -
1.6 Valvematic 6MT 70.900 / 74.400 / 78.900 / 88.400
1.6 Valvematic 6AT 75.900 / 79.400 / 83.900 / 93.400
1.4 D-4D 6MT 78.000 / 81.500 / 86.000 / 95.500