Nadjeżdża hybrydowa Honda CR-V
Podczas marcowej wystawy samochodowej w Genewie mieliśmy okazję zobaczyć po raz pierwszy na europejskim kontynencie najnowsze wcielenie Hondy CR-V. W Paryżu model ten pojawi się po raz w wariancie z napędem hybrydowym.
Honda CR-V Hybrid jest pierwszym SUV-em japońskiej marki z napędem hybrydowym. Znamy już dokładne dane dotyczące zużycia paliwa czy emisji CO2 przez ten model. W cyklu mieszanym, jeszcze w ramach zmodyfikowanego testu NEDC, napędzana na przednie koła Honda CR-V o mocy maksymalnej 184 KM, osiągnęła emisję CO2 na poziomie 120 g/km i średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym – 5,3 l/100 km. CR-V Hybrid w wersji z napędem na wszystkie koła, legitymuje się emisją CO2 na poziomie 126 g/km i średnim zużyciem paliwa w cyklu mieszanym – 5,5 l/100 km.
W modelu CR-V Hybrid zastosowano unikalny, opracowany przez Hondę system i-MMD, który inteligentnie i automatycznie przełącza się między trzema trybami jazdy - EV Drive, Hybrid Drive i Engine Drive, dzięki czemu kierowca będzie miał więcej możliwości, by zoptymalizować osiągi i zużycie paliwa.
W Paryżu obok Hondy CR-V Hybrid oraz benzynowego wariantu tego modelu Japończycy pokażą także poliftingową odmianę modelu HR-V ze zmodyfikowaną stylistyką nadwozia, zmodernizowanym wnętrzem oraz szeregiem nowych rozwiązań technicznych. HR-V z 2019 rocznika będzie oferowany z silnikiem i-VTEC o poj. 1,5 litra, a wiosną przyszłego roku oferta jednostek napędowych zostanie rozszerzona o bardziej sportową wersję 1.5 VTEC TURBO i diesla 1.6 i-DTEC.
Dla kierowców lubiących wyróżniać się na drodze stylistyką Honda przygotowała model Civic Type R w odmianie "ArtCar Manga". Jest to owoc zaangażowania się Hondy w projekt japońskiej szkoły z siedzibą we Francji – Human Academy Europe. W konkursie oczekiwano projektów, które wizualizowałyby inspirowany mangą "Art Car", a zwycięską pracę przygotowano w formie okleiny całego samochodu.