Nadchodzi Ferrari z napędem hybrydowym
Normy emisji spalin są bezlitosne, nawet dla producentów superaut. Aby dostosować się do najnowszych wymogów dotyczących aspektów ekologicznych, Ferrari szykuje się do wzbogacenia swojej oferty o model hybrydowy.
Pod względem ogólnej koncepcji budowy, przyjazne środowisku Ferrari przypominać będzie prototyp 599 GTB HY-KERS zaprezentowany na ubiegłorocznych targach w Genewie. Przypomnijmy, że model ten wyposażony został w napęd łączący spalinową jednostkę ze „zwykłego” GTB z dodatkowym silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM.
Konstrukcja studyjnej „599-ki” jest doskonałą bazą do stworzenia ekologicznego Ferrari, bo zastosowany w niej motor elektryczny umożliwił zarówno redukcję emisji dwutlenku węgla (o 35 procent w porównaniu do spalinowego GTB), jak i poprawę osiągów (przyspieszenie od 0 do 161 km/h zmalało z 11 do 10,4 sekundy).
Według raportu ujawnionego przez portal Autocar, seryjne Ferrari z napędem hybrydowym opracowywane jest przez inżynierów włoskiej firmy we współpracy z konstruktorami Boscha. Nie znamy spodziewanej daty premiery spalinowo-elektrycznego superauta z Maranello, wiemy natomiast, że za sprawą ekologicznego modelu Ferrari chce do 2018 roku zmniejszyć średnią emisję CO2 w gamie modelowej do 240 g/km.