Na największe bezdroża - Honda CRF450 Rally
Salon Intermot w Kolonii był świadkiem prezentacji motocykla, który Honda przygotowała z myślą o startach w legendarnym rajdzie Dakar. Plany japońskiego koncernu są ambitne.
Do pustynnego maratonu Honda zamierza wystawić motocykl zbudowany na bazie ogólnodostępnego enduro CRF450X. Jednocylindrowy silnik Hondy CRF450 Rally będzie zasilany wtryskiem paliwa PGM-FI. CRF450X opuszcza fabrykę z gaźnikiem Keihin.
Zbiornik paliwa został powiększony, a do kierownicy przytwierdzono elementy systemu nawigacyjnego. Inżynierowie Hondy dokonali również licznych modyfikacji ramy i zawieszenia. Celem było zwiększenie wytrzymałości, przy jednoczesnej poprawie skuteczności poszczególnych elementów.
Pierwsza faza intensywnych testów Hondy CRF450 Rally odbyła się w Japonii. Chrzest bojowy maszyny będzie miał miejsce podczas Rajdu Maroka, który odbędzie się w połowie października i dla zespołu będzie sprawdzianem przed występem w Dakarze, jak również ostatnią szansą na usunięcie poważniejszych wad konstrukcyjnych jednośladu.
Honda liczy, że już w pierwszym sezonie startów stanie na najwyższym stopniu podium. Zadanie nie będzie łatwe, ale pamiętajmy, że mowa o 9-krotnym zwycięzcy Dakaru. Przed laty Honda nie wykorzystywała jednak motocykla zbudowanego na bazie seryjnej maszyny, tylko od podstaw konstruowała wyczynowe jednoślady.
Za kierownicami nowych Hond zasiądą Johnny Campbell, Helder Rodrigues, Felipe Zanol, Sam Sunderland oraz Javier Pizzolito. To doświadczeni zawodnicy z wieloma sukcesami na kontach. Walka o najwyższe lokaty nie będzie jednak łatwa. Od 2001 roku najszybsze są niezmiennie maszyny ze stajni KTM, natomiast od 2004 roku na najwyższych stopniach podium stawali na przemian Cyril Despres oraz Marc Coma.