Murano: teraz z silnikiem diesla
Od wprowadzenia na rynek europejski jesienią 2008 roku druga generacja Murano zajmuje wyjątkowe miejsce w segmencie crossoverów klasy wyższej, jako pojazd łączący interesujące wzornictwo z luksusowym wnętrzem i elastycznymi osiągami zapewniającym przyjemność z jazdy.
Od września pod maskę Murano trafi zmodernizowany czterocylindrowy silnik 2.5 dCi, którego atutami są potężny moment obrotowy, wysoka kultura pracy oraz mniejsze zużycie paliwa i obniżona emisja spalin, co odpowiada aktualnym trendom na europejskim rynku. Silnik Nissana oznaczony symbolem YD25 został poddany kompleksowej modernizacji tuż przed jego wprowadzeniem w modelu Murano.
Wersja silnika przeznaczona do Murano rozwija moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego zapewnia elastyczność i wysoką kulturę pracy, a imponująca wartość momentu doskonale pasuje do charakteru Murano.
Zmiany wprowadzone w silniku obejmują nowy system bezpośredniego wtrysku paliwa wytwarzający ciśnienie 2000 bar zamiast dotychczasowych 1800 bar. Zwiększenie ciśnienia oznacza, że paliwo rozpylane jest na jeszcze mniejsze drobiny, co zwiększa efektywność spalania. Nowa głowica cylindrów z równoległymi kanałami poprawia efektywność wirowania w procesie spalania oraz płynność suwów ssania i wydechu. W nowej turbinie o zmiennej geometrii (variable nozzle turbo - VNT) hydrauliczny system sterowania zastąpiono zapewniającym szybsze reakcje sterowaniem elektrycznym.
Silnik jest wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF), dzięki któremu Murano spełnia wymagania normy emisji Euro 5.
(mm)