Można już zamawiać najnowsze kombi Renault
Wprawdzie dopiero w czerwcu pojawią się na drogach pierwsze egzemplarze Renault Talismana w wersji Grandtour, ale jeśli ktoś chce znaleźć się wśród pierwszych nabywców tego modelu, powinien już teraz udać się salonów francuskiej marki. Dealerzy Renault właśnie rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nowe kombi segmentu D.
Talisman Grandtour jest ważnym modelem w odnowionej gamie modelowej Renault. Może niekoniecznie najważniejszym z punktu widzenia wyników sprzedażowych, ale z pewnością potrzebnym dla utrzymania prestiżu i włączenia się do walki o europejskiego klienta.
Rocznie na Starym Kontynencie sprzedaż modeli z segmentu D (różnych wersji nadwoziowych) wynosi nieco ponad milion egzemplarz, z czego ok. 50 proc. stanowią wersje o nadwoziu kombi.
Renault Talisman Grandtour posiada wszystkie atuty sedana, dołączając do tego nieco bardziej dynamicznie ukształtowaną stylistykę oraz szereg praktycznych rozwiązań typowych dla odmiany kombi. W nowym modelu znajdziemy te same technologie co w sedanie. Są m.in. system 4 kół skrętnych 4CONTROL, system Electronic Damper Control (elektrycznie regulowana siła tłumienia amortyzatorów) oraz możliwość personalizacji ustawień za pomocą systemu Multi-Sense.
Pod względem wymiarów zewnętrznych (4,86 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości oraz rozstaw osi 2,81 m) wersja kombi jest niemal identyczna jak sedan. Relingi dachowe z polerowanego aluminium podkreślają linię dachu przedłużoną dodatkowo długim spojlerem. Kąt pochylenia tylnej szyby daje efekt dynamiki, a jednocześnie pozwala zwiększyć pojemność bagażnika.
Dostęp do tej części Talismana jest wyjątkowo łatwy dzięki progowi umieszczonemu na wysokości 571 mm i dużej szerokości otworu bagażnika, wynoszącej 1.074 mm. Podobnie jak w sedanie klapa może być wyposażona w siłowniki zapewniające bezdotykowe otwieranie bagażnika. Tylna kanapa jest dzielona w układzie 1/3-2/3, a system Easy Break umożliwia łatwe jej złożenie od strony bagażnika dzięki dwóm dźwigniom. System elektrycznego i bezdotykowego otwierania klapy można aktywować przesunięciem stopy pod tylnym zderzakiem.
Bagażnik Grandtoura ma pojemność 572 litrów do przesłony bagażnika. Długość bagażnika wynosi 1.116 mm. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy długość załadunku 2.010 mm, co przekłada się na pojemność bliską 1.700 l.
Nowe kombi Renault będzie oferowane w czterech wersja wyposażeniowych - Life, Zen, Intens oraz Initiale Paris. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l - TCe 150 EDC oraz Tce 200 EDC oraz trzy wysokoprężne - 1,5-litrowy o mocy 110 KM oraz dwa 1,6-litrowe o mocy 130 i 160 KM. Poza dwoma słabszymi dieslami (dCi 100 oraz 130) pozostałe wersje silnikowe w gamie Talismana Grandtour standardowo współpracują z dwusprzęgłową skrzynią EDC z 6 lub 7 przełożeniami.
Zgodnie z zapowiedziami, wersja Grandtour będzie kosztować 4.000 zł więcej w stosunku do wersji sedan. Tym samym cennik zaczyna się od kwoty 96.900 zł za najsłabszego diesla w wersji wyposażeniowej Life. Słabsza z wersji benzynowych będzie kosztować od 108.900 zł (wersja Zen), zaś odmiana 200-konna od 148.400 zł (Initiale Paris). Słabszy z 1,6-litrowych diesli kosztuje od 108.900 zł, zaś ceny mocniejszego startują od 120.900 zł.