Motocykle za rozsądne pieniądze - Hyosung w Polsce
Marka Hyosung za sprawą wyłącznego importera, Arkus & Romet Group, dotarła do Polski. Koreańskie jednoślady zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu, podczas IV Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów w Warszawie.
Sprzedaż jednośladów powierzono wyselekcjonowanym punktom franczyzowym oraz najlepszym salonom motocyklowym. Obecnie w skład sieci franczyzowej Romet Partner wchodzi ponad 130 punktów handlowych.
Nabywcy Hyosungów to przede wszystkim osoby poszukujące korzystnego stosunku ceny do jakości. Koreańskie motocykle są ciekawie stylizowane, niezłe od strony technicznej i wyraźnie tańsze od japońskich odpowiedników. Producentem motocykli marki Hyosung jest istniejąca od 1978 roku firma S&T Motors.
Obecnie Hyosung posiada przedstawicielstwa w 60 krajach świata. Czy nowości zostaną dobrze przyjęte przez specyficzny, polski rynek? To bardzo prawdopodobne. Wciąż istnieje duża luka w segmencie jednośladów z silnikami o średniej pojemności. Brakuje też motocykli za niezbyt duże kwoty.
W polskiej ofercie Hyosunga znalazło się pięć modeli. Cruisery ST7 i ST7 Deluxe posiadają 62-konne silniki o pojemności 678 ccm. Masa na poziomie 265 kilogramów sprawia, że są propozycją dla bardziej doświadczonych motocyklistów. Lżejszy o ponad 30 kilogramów, jak również bardziej dynamicznie stylizowany GV650 Progress posiada silnik V2 o pojemności 647 ccm, który rozwija 73 KM i 61 Nm. Na amatorów sportowych wrażeń czeka okryty "plastikami" Hyosung GT650R, natomiast pozbawiony owiewek GT650P to idealna propozycja do miasta - widlasta "dwójka" dostarcza 74 KM i 61 Nm, co przy masie ok. 210 kilogramów zapewni niezłe osiągi.
Najtańszym modelem w gamie jest "golas", czyli Hyosung GT650P, który kosztuje niecałe 21 tys. złotych. Hyosung ST7 został wyceniony na 27 779 złotych, co w porównaniu do konkurentów z Japonii jest atrakcyjną kwotą.