Model E, czyli ekologiczne Fordy
Ford zamierza przyspieszyć w temacie elektrycznych oraz hybrydowych pojazdów. W 2019 r. do oferty ma dołączyć Model E. Nie będzie to jednak jeden model Forda, a bardziej rodzina modeli, która obejmować będzie różne wersje nadwoziowe oraz napędowe.
Gdyby przyjrzeć się dokładnie obecnej ofercie Forda, niekoniecznie tej z polskiego, czy nawet europejskiego rynku, to znaleźlibyśmy kilka modeli z alternatywnym rodzaje napędu. Jest hybrydowe Mondeo (Fusion na amerykańskim rynku), jest elektryczny Focus czy też hybrydowy C-Max.
Amerykański koncern nie jest jednak do końca zadowolony z obecnego rozwoju tego typu modeli i zamierza wprowadzić nową strategię rozwoju swoich modeli o napędzie hybrydowym oraz elektrycznym.
Przede wszystkim w ramach marki Ford ma się pojawić swego rodzaju odrębna submarka Model E, która została zarejestrowana już w 2013 r. i nawiązuje bezpośrednio do takich modeli Forda, jak Model T czy Model A. Co ciekawe, taką nazwę dla swojego najnowszego modelu chciała użyć Tesla, jednak ostatecznie musiała uznać prawa Forda do tej nazwy i najmniejsza Tesla nazywa się po prostu Model 3.
Wracając do Forda i do Modelu E. W ramach tej rodziny ma powstać co najmniej kilka modeli o różnym nadwoziu. Z pewnością, patrząc na obecną popularność segmentów rynkowych, nie zabraknie crossovera, a być może i SUV-a z ekologicznym napędem. Ponieważ Model E zastąpi obecne ekologiczne modele, można się spodziewać również nowego kompaktowego oraz średniej wielkości auta, które byłyby następcami elektrycznego Focusa i hybrydowego Mondeo.
Idąc śladem Hyundaia i modelu Ioniq, Ford nie będzie się skupiał na jednym rodzaju napędu i będzie rozwijał różne jego formy - od typowej hybrydy, poprzez hybrydę typu plug-in, aż po napęd elektryczny. Według zapowiedzi w tym ostatnim trybie będzie możliwe pokonanie bez konieczności doładowania baterii ponad 350 km.
Model E najprawdopodobniej wykorzysta najnowszą platformę podłogową, na której powstał najnowszy Focus. Według wstępnych zapowiedzi będzie produkowany w nowej fabryce Forda w Meksyku.